انحراف از ماموریتهای قانونی و رانتخواریهای متعدد در اتاق بازرگانی قطعی است
4 تیر 1402
ایران می‌تواند ۲۰ درصد نیاز جهان به لیتیوم را تامین کند
10 تیر 1402

سبک مدیریتی اقتصاد کشور باید تغییر کند

خبرگزاری تسنیم شنبه 3 تیر 1402 : امام جمعه موقت تهران با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به فروش نفت گفت: با وجود اینکه اقتصاد کشور در تنگناها و شرایط سختی قرار دارد اما سبک مدیریتی ما تغییر نداشته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران  امروز در مراسم روز ملی اصناف اظهار داشت: همواره این سوال مطرح است که چرا با وجود موفقیت ها در حوزه های سیاسی،علمی و دفاعی  اما در حوزه اقتصادی کشور نتوانسته این موفقیت ها را تکرار کند که باید توجه داشت دلیل این امر وابستگی به فروش نفت است و عدم بهره گیری هوشمندانه از منابع حاصله از آن است.

وی افزود: منابع فروش نفت حتی اگر به داخل کشور نیاید بانک مرکزی از طریق پول هایی که در کشور های مختلف داریم شرایط واردات کالا را برای کشور فراهم کرده است.

ابوترابی فرد با بیان این که در نظام مدیریتی اقتصاد کشور تحولی شکل نگرفته است  ادامه داد: با وجود اینکه اقتصاد کشور در تنگنا ها و شرایط سختی قرار دارد اما سبک مدیریتی ما تغییر نداشته است.

وی تصریح کرد: در آمدهای مالیاتی محدودی که در کشور وجود دارد بخش عمده آن به حوزه های مربوط به فروش نفت و گاز گرده خورده است.

ابوترابی فرد در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به نقش مهم اصناف در اقتصاد کشور گفت: کالایی که  تولید می شود باید تقاضا داشته باشد، اصناف نقش اساسی را در خلق تقاضا و حلقه پیوند مشتری با تولید ایجاد می‌کنند، لذا از این زاویه اصناف نقش بسیار محوری در اقتصاد و رشد تولید دارند.

وی افزود: اگر این رابطه درست و منطقی برقرار شود قطعاً روابط اجتماعی ارتقا پیدا خواهد کرد همانطور که اگر نقش شما به عنوان عرضه‌کننده کالا درست ایفا شود تولید رشد می‌کند. اگر نحوه تعامل با مشتری براساس قواعد اصولی شکل بگیرد فرهنگ اجتماعی اعتلا می‌یابد.