۹۰۰۰ میلیارد تومان کجا رفت؟/مروج:نساجی‌ها از دولت وامی نگرفته اند

جزئیات تولید انواع کالا در ۵ ماهه امسال/افت تولید ۱۶ محصول مهم صنعتی
5 آبان 1395
سیاست‌های نادرست دولت ۸۰ درصد ترانزیت منطقه را تقدیم ترکیه کرده است
5 آبان 1395

۹۰۰۰ میلیارد تومان کجا رفت؟/مروج:نساجی‌ها از دولت وامی نگرفته اند

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 4 آبان 95 شناسه خبر 1221479 : درحالی دولت مدعی پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد تومان وام تولید به واحدهای مشکل دار است که رئیس انجمن صنایع نساجی می‌گوید:کارخانه‌های زیادی در صنعت نساجی برای دریافت تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی درخواست داده اند، اما هنوز مبلغی دریافت نکرده‌اند.
محمد مروج  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه مشکل اصلی بخش تولید رکود و نبود تقاضا در سطح بازار است، اظهار داشت: رکود بازار باعث شده تا واحدهای نساجی نتوانند محصولات خود را به فروش رسانده و نقدینگی لازم را برای ادامه فعالیت های خود تامین کنند.

وی با اشاره به تسهیلات 16 هزار میلیاردی دولت برای کمک به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط،گفت: واحدهای مختلفی در صنعت نساجی برای دریافت این تسهیلات درخواست داده اند اما متأسفانه همچنان در صف انتظار هستند و مبلغی دریافت نکرده‌اند.

رئیس انجمن صنایع نساجی اضافه کرد: برخی بانک ها در ازای ارائه این وام‌ها درخواست سپرده گذاری می‌کنند که این برای تولیدکننده سخت است زیرا می‌خواهند با همان مبالغ اندک بخشی از کمبود نقدینگی خود را تأمین کند.

مروج با اعلام اینکه البته پرداخت تسهیلات اندک مشکلات بخش تولید را برطرف نمی‌کند، افزود: دولت باید در این رابطه راهکار جدی را به کارگیرد.