۲۱ هزار تن مرغ در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

۱۶۰ هزار تن چغندرقند در نهاوند تولید می‌شود
22 شهریور 1394
سرنوشت مسکن تا پایان سال
22 شهریور 1394

۲۱ هزار تن مرغ در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم(تاریخ: ۲۲/شهریور/۱۳۹۴ – ۰۲:۴۸ ، شناسه خبر: ۸۵۶۹۳۹  ): معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۱ هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید شود. محراب فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید شده است.وی افزود: تاکنون بیش از 600 تن مرغ به خارج از استان صادر و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 5 هزار تن مرغ گوشتی دیگر نیز صادر شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه 185 واحد تولید مرغ گوشتی در استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: از مجموع 185 واحد تولید مرغ 3 واحد به تولید مرغ سبز اختصاص یافته است.

فرجی با اشاره به اینکه در این 3 واحد تاکنون 100 تن مرغ سبز تولید شده است، خاطرنشان کرد: تولید مرغ سبز در استان تاکنون در 3 مرحله انجام شده که 2 مرحله آن در استان توزیع و مرحله سوم به دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی مردم از مزایایی مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به خارج از استان به ویژه استان اصفهان صادر شده است.

وی تصریح کرد: وزن کم به دلیل عدم استفاده از هیچ‌گونه دارو و سالم‌تر بودن از مهم‌ترین مزایای تولید مرغ سبز در استان است که قیمت آن با مرغ آنتی‌بیوتیک‌دار تفاوت چندانی ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به میزان جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ استان گفت: سالانه بیش از 4 میلیون قطعه در هر دوره جوجه‌ریزی می‌شود.

فرجی ادامه داد: 3 کشتارگاه صنعتی تحت نظارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی در استان فعالیت می‌کنند.