گلایه تولیدکنندگان لبنیات از سنگ‌اندازی برخی مدیران در مسیر تولید/‌درخواست ‌از رئیس مجلس برای حذف رانت ارز ۴۲۰۰ + فیلم

امضاء تفاهم نامه ۳ جانبه میان ایمیدرو، وزارت صمت و بانک صنعت‌ومعدن برای تامین مالی صنعت
2 اسفند 1399
ماجرای درخواست مجوز صادرات محصولات لبنی با ادعای انتفاع ۲۱ هزار تومانی برای دولت
2 اسفند 1399

گلایه تولیدکنندگان لبنیات از سنگ‌اندازی برخی مدیران در مسیر تولید/‌درخواست ‌از رئیس مجلس برای حذف رانت ارز ۴۲۰۰ + فیلم

خبرگزاری تسنیم پنجشنبه 23 بهمن 99 : گروه استان‌ها ـ رئیس مجلس در این بازدید در پاسخ به درخواست تولیدکنندگان لبنیات برای حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: برای رونق‌ تولید و افزایش ارزآوری باید اجازه دهیم که در تولید رقابت ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از پیشوا، محمد‌باقر قالیباف در ادامه نظارت میدانی از شهرستان‌های استان‌ تهران، از کارخانه لبنیات شمشیر در پیشوا بازدید و در جریان مشکلات این کارخانه قرار گرفت.

رئیس مجلس در این بازدید در پاسخ به درخواست تولیدکنندگان لبنیات برای حذف رانت ارز 4200 تومانی اظهار داشت: برای رونق‌ تولید و افزایش ارزآوری باید اجازه دهیم که در تولید رقابت ایجاد شود.

وی افزود: باید امکانات و رفاهیات برای تولیدکننده فراهم شود و در زمینه ارز 4200 تومانی باید مدیریت مناسب صورت گیرد تا به صورت هدفمند استفاده شود. در حال حاضر فرصت استفاده از ارز 4200 تومانی در اختیار دلال‌ها قرار دارد و امکان رقابت گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید

گلایۀ مادر شهید به قالیباف / چرا قبور شهدای پیشوا بعد از 38 هنوز‌ بهسازی نشده است؟ + فیلم
نظارت میدانی رئیس مجلس به پایتخت گل و گیاه ایران رسید / ‌‌قالیباف‌ مشکلات صنعتی و کشاورزی پاکدشت را بررسی کرد + فیلم
قالیباف: ساخت کمربندی پاکدشت 13 سال طول کشیده است
رئیس مجلس در ادامه گفت: باید دخالت بخش دولتی را به حداقل برسانیم زیرا که تولیدکننده خودش می‌داند چگونه بازار را تنظیم کند و همان‌طور که به فکر سلامت شیر و محصول است به فکر حفظ بازار نیز هست و خودش تنظیم‌کننده است.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: در قیمت‌گذاری‌ها و روند تولید دخالت بخش دولتی را باید به حداقل برسانیم.

تولیدکنندگان لبنیات در این بازدید از رئیس مجلس درخواست ‌حذف رانت ارز 4200 تومانی برای رونق‌ تولید و افزایش ارز‌آوری را داشتند.‌

آنها با اعلام اینکه ترامپ‌های داخلی مانع رونق تولید و صادرات، تاکید کردند:‌ تولیدکنندگان از دولت چیزی نمی‌خواهند، فقط چوب لای چرخ تولید نگذارند.

مدیر این مجموعه تولیدات لبنیاتی با ابراز گلایه از ایجاد ارز 4200 تومانی و همچنین عدم حمایت دولت از تولید و صادرات، گفت: دولت با ارز 4200 تومانی فاجعه به بار آورد و البته از تولید و صادرات محصولات نیز حمایت چندانی نمی کند.

وی گفت: ما اکنون 70 هزار تن کره و 140 هزار تن شیرخشک صادر می کنیم که این اقلام بیش از 500 میلیون یورو ارز آوری برای کشور در بر دارد، درحالی که ایران بیش از 50 سال وارد کننده کره بوده است.

وی افزود: اگر این ارز کثیف 4200 تومانی حذف شود تولید کنندگان می توانند ظرف یک سال صادر کننده شوند. ما اکنون با ارز 25 هزار تومانی، قیمت شیری که تولید می کنیم در بازار جهانی 3 سنت زیر متوسط قیمت است و ظرفیت خوبی برای صادرات است. وقتی من بتوانم محصول صادر کنم به دولت ارز می رسانم و دولت هم‌نیازی نیست ارز را با 4200 تومان اختصاص دهد و ما به التفاوت این رقم را می توان به مردم یعنی در انتهای زنجیره اختصاص داد.

این تولید کننده تاکید کرد: ما الان درگیر ترامپ ها و نتانیاهوهای داخلی هستیم. خواهش و مطالبه من این است که به ما کمک کنند. من هیچ‌چیز از دولت نمی خواهم فقط اجازه دهند ما کار کنیم وچوب لای چرخ ما نگذارند.