امضاء تفاهم نامه ۳ جانبه میان ایمیدرو، وزارت صمت و بانک صنعت‌ومعدن برای تامین مالی صنعت

اشتغال ۵۰۰۰ نیروی کار صنعت رزین و کامپوزیت کشور در معرض تهدید
2 اسفند 1399
گلایه تولیدکنندگان لبنیات از سنگ‌اندازی برخی مدیران در مسیر تولید/‌درخواست ‌از رئیس مجلس برای حذف رانت ارز ۴۲۰۰ + فیلم
2 اسفند 1399

امضاء تفاهم نامه ۳ جانبه میان ایمیدرو، وزارت صمت و بانک صنعت‌ومعدن برای تامین مالی صنعت

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 21 بهمن 99 : تفاهمنامه سه جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن با حضور رزم حسینی به امضا رسید. این تفاهمنامه با هدف توسعه سرمایه گذاری و تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، این تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیت های مالی شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه برای تامین مالی واحدها و پروژه های اولویت دار بخش صنعت و معدن بوده است و در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه کمک به رونق سرمایه گذاری و تامین مالی واحدها و پروژه های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این حوزه بوده است.

بر اساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند تا میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو طی سه مرحله تا سقف 30 هزار میلیارد ریال و با نرخ بانکی قابل مذاکره ( بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) در نزد بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

برنامه ارایه تسهیلات در مرحله نخست

همچنین بانک صنعت و معدن در مرحله نخست حداقل به نسبت 4 برابر این سپرده گذاری و حداقل تا 40 هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبار به منظور تامین سرمایه در گردش، سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های توسعه ای واحدهای معدنی و صنعتی کند.

در صورت تحقق این هدف، ایمیدر و همکاری لازم را برای افزایش میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته در مرحله دوم و سوم (هر کدام 10 هزار میلیارد ریال) پیگیری و انجام خواهد داد تا در نهایت، میزان تسهیلات و اعتبار بانک در اختیار به منظور سرمایه گذاری و تامین مالی طرحها و حمایت از تولید به 120 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

شناسایی اولویت ها

شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست پروژه های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می گیرد و حداقل 50 درصد منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می یابد. همچنین در بخش صنعت، اولویت بندی طرح ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

فرایند ثبت نام

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک صنعت و معدن و بررسی، تایید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صمت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد. از سوی دیگر با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر شد شرکت ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک صنعت و معدن انجام دهند.