پورفلاح: بانک‌های ورشکسته ایتالیایی برای همکاری با ایران احیا می‌‌شود

پورفلاح: ۸۲درصد اقتصاد کشور دستِ دولت است
1 شهریور 1397
دستیابی به اقتصاد پیشرفته در گرو پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است
4 شهریور 1397

پورفلاح: بانک‌های ورشکسته ایتالیایی برای همکاری با ایران احیا می‌‌شود

خبرگزاری تسنیم پنجشنبه 1 شهریور 97 : احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه “در ایتالیا بانکهایی داریم که وابستگی زیادی به دلار ندارند”، اظهار داشت: در ایتالیا این تصمیم گرفته شده است که این بانک‌ها و حتی بانک‌های ورشکسته تنها برای همکاری با ایران با یورو کار کنند.

وی با ابراز اینکه این بانک‌های ورشکسته ایتالیای ممکن است در گذشته روابط دلاری نیز داشته باشند، گفت: با مدیران سیستم بانکی ایتالیا صحبت و توافق شده است که چند بانک را احیا کنند و فعالیتشان نیز با یورو باشد تا بتوانند با ایران همکاری داشته باشند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا ادامه داد: در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، برخی از بانک‌های درجه 3 و  2 ایتالیایی پنجره خود را به‌روی ایران نبسته‌اند و با کشورمان کار می‌کنند، اما در برخی از موارد نیز برای نقل و انتقال پول از صرافیها استفاده می‌شود.

وی افزود: در ایتالیا به‌جای همکاری با شرکت‌های بزرگ که با دلار نیز کار می‌کنند و (برای همکاری با ایران) نگران آینده خود هستند، بهتر است با شرکتهای کوچک و متوسط همکاری داشته باشیم که در بازار دلار نیستند و با ارزهای دیگری مانند یورو می‌شود با آنها همکاری داشت.