پشتیبانی امور دام با وجود ضرر ۸۰۰میلیاردی مرغداران یک تخم‌مرغ مازاد هم نخرید

۲ دلیل عمده رکود بورس
31 فروردین 1394
حضور ایران در مهم‌ترین رویداد صنعت بیمه اعتبار صادراتی
6 اردیبهشت 1394

پشتیبانی امور دام با وجود ضرر ۸۰۰میلیاردی مرغداران یک تخم‌مرغ مازاد هم نخرید

فرزاد طلاکش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: بر اساس تصمیم جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعادل قیمت تخم مرغ در بازار مصرف قیمت سقف و کف تعیین شده است تا در مواردی که قیمت این محصول در بازار مصرف کمتر یا بیشتر از این قیمت شود شرکت پشتیبانی امور دام وارد عمل شده و تدابیر لازم را انجام دهد، باوجود اینکه قیمت تخم مرغ حتی در یک روز از سال گذشته و امسال به قیمت تمام شده خود نرسیده، این شرکت یک تخم مرغ نیز، از تولید مازاد مرغداران را نمی خرد.
دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذاردر  ادامه داد: هزینه تمام شده هر کیلو گرم از تخم مرغ با احتساب سود 10 درصدی 4 هزار 100 تومان است که این محصول درحال حاضر با هزار و 900 تومان ضرر 2200 تومان به فروش می‌رسد.

روزانه 600 تن تخم مرغ مازاد تولید می شود
طلا کش اظهار داشت: مرغداران تخم گذار در سال گذشته بیشتر از 800 میلیارد تومان در تولید محصولات خود زیان دادند و در سال جاری روزانه 600 تن تولید مازاد دارند.
وی با بیان اینکه شرکت پشتیانی امور دام  اقدامی برای خرید تخم مرغ مازاد به شکل پاستوریزه و به منظور صادارت انجام نداده است، تصریح کرد:  به دلیل اختلافاتی که بین مسئولان سازمان‌های مختلف وجود دارد، مرغ‌های چربی دار تخم گذار مرغداران نیز (توجیه اقتصادی برای استفاده از آنها وجود ندارد )در مرغداری‌ها انباشت شده اند و امکان حذف آنها وجود ندارد.

پول صندوق طیور به بخش دیگری تزریق شد
این مقام مسئول اظهار داشت: دولت در سال گذشته با واریز 50 میلیارد تومان به صندوق توسعه صنعت طیور کشور برای دادن مشوق صادارتی،  خرید تضمینی تخم مرغ و سایر امورموافقت کرده بود اما به دلایل نامعلوم این پول به بخش دیگری تزریق شد.
طلاکش در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروزتصمیم گیری می‌شود تعیین تکلیف این صنعت در سال جاری است.

منبع : خبرگزاری تسنیم