مکانیزم جدید قیمتگذاری تایر؛ تولیدکنندگان قیمت می گذارند سازمان حمایت تایید می کند

اخذ مالیات از خریداران ۲۵ سکه به بالا /کاهش مالیات تولید در دستورکار قرار گرفت
22 شهریور 1397
لزوم ورود بخش خصوصی در تهیه بسته جدید حمایت از تولید
22 شهریور 1397

مکانیزم جدید قیمتگذاری تایر؛ تولیدکنندگان قیمت می گذارند سازمان حمایت تایید می کند

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 21 شهریور 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی تنها در رابطه با مکانیزم قیمت گذاری تایر، اظهارداشت: قیمت گذاری توسط انجمن انجام می‌شود و بعد از آن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی مستندات و مدارک لازم قیمت ها را به تایید می‌رسانند. در واقع سازمان حمایت همه مستندات را بررسی و ابهامات را در این زمینه رفع می‌کند و در نهایت قیمت مصوب انجمن را تایید می‌کند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در همین مورد ادامه داد: سازمان حمایت در این زمینه همکاری خوبی با انجمن دارد و در این زمینه لازم است خودروسازان نیز با توجه به وضعیت بازار بیش از این با تولیدکنندگان تایر همکاری و همراهی داشته باشند.

کمبود مواد اولیه نداریم

وی در واکنش به تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای تامین لاستیک و لزوم ارائه برنامه ماهانه گفت: قوانینی که برای واردکنندگان تایر وضع شده به منظور جلوگیری از احتکار است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران وضعیت تولید تایر را مطلوب دانست و افزود: دولت برای تولید لاستیک خصوصا در زمینه لاستیک‌های سنگین ارز دولتی در اختیار واردکنندگان مواد اولیه قرار می‌دهد و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد. به عبارت دیگر می‌توان ادعا کرد در زمینه کمبود مواد اولیه مشکلی نداریم و حتی بیش از حد نیاز تایر در کشور تولید می‌شود.

وی در همین زمینه توضیح داد: با توجه به اینکه شبکه حمل ونقل به تایر وابسته است و اگر این اقلام برای خودروها فراهم نشود در کل این شبکه مشکل ایجاد خواهد شد، ترخیص مواد اولیه برای تولید تایرهای سنگین به راحتی انجام می‌پذیرد و توزیع آن هم به وسیله حواله صورت می‌گیرد.

تنها اعلام آمار واردات و همچنین تولیدات در این زمینه را ضروری خواند و گفت: کنترل میزان واردات و تولید لازمه نظارت است و تا زمانی که این کنترل و نظارت به درستی انجام بگیرد مشکلاتی که در این زمینه رخ نخواهد داد.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در ادامه با اشاره به وضعیت گمرک و ترخیص مواد اولیه تایرتوضیح داد: خوشبختانه تولیدکنندگان تایر ازپرداخت مابه التفاوت مستثنی شده‌ و این امر فرایند تولید را بهتر خواهد کرد.