مدیرعامل سازمان صنایع کوچک: ۳۰ درصد از واحدهای صنایع کوچک تعطیل است/پرداخت مشوق‌های دولت از اول اردیبهشت ماه
17 فروردین 1397
معاون وزیر صنعت: فقط ۶۵ درصد واحدهای صنعتی کوچک فعال هستند
17 فروردین 1397

مشکل تولید چیست؟

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 14 فروردین 97 : سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه شعار امسال در حمایت از کالای تولید داخلی یک راهبرد جدی برای کمک به واحدهای تولیدی کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان با توجه به کمبود منابع مالی و مواد اولیه امکان توسعه فعالیت‌های خود را ندارند برای رفع این مشکل باید شرایط لازم برای ارائه منابع مالی به آنها فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید شرایط تولید کالای با کیفیت ایرانی در کشور ایجاد شود، افزود: اگر نگاه صادراتی به تولید محصولات داشته باشیم به طور حتم فروش خوبی را هم در بازارهای داخلی و هم در سایر کشورها خواهیم داشت.

باستانی با اعلام اینکه با ابزارهای کاهش سود بانکی و نرخ تسهیلات می توان به تولیدکنندگان کمک کرد، تصریح کرد: البته هر ساله این نکات مطرح می شود اما در عمل اقدامات اجرایی کافی صورت نمی‌گیرد و همچنان تولیدکنندگان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی به نبود یک استراتژی مؤثر برای توسعه بخش تولید اشاره کرد و گفت: دولت باید برنامه روشنی را در قالب یک استراتژی بلند مدت برای بخش تولید تدوین کند تا در طول اجرای آن اهداف محقق شود. تجربه ثبات کرده برنامه های کوتاه مدت و مقطعی دردی از تولید دوا نکرده است.

باستانی اضافه کرد: دردآور است برای بخش معدن که می تواند جایگزین نفت شود هیچ استراتژی تهیه نشده و در این حوزه به شدت عقب هستیم.