مدیرعامل سازمان صنایع کوچک: ۳۰ درصد از واحدهای صنایع کوچک تعطیل است/پرداخت مشوق‌های دولت از اول اردیبهشت ماه

قانون مالیات بر ارزش افزوده مانع مهم سر راه تولید ملی است
14 فروردین 1397
مشکل تولید چیست؟
17 فروردین 1397

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک: ۳۰ درصد از واحدهای صنایع کوچک تعطیل است/پرداخت مشوق‌های دولت از اول اردیبهشت ماه

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 14 فروردین 97 : به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی گفت: برای تحقق این شعار صنایع کوچک جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که بخش عظیمی از صنایع کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این که برنامه دولت برای نوسازی، بازسازی، استارت‌آپ‌ها و فعال کردن نواحی روستاها و شهرک‌های صنعتی است، گفت: برای این که مشکل معیشت مردم حل شود باید اختلافاتی که در بین دستگاه‌های مختلف دولتی، اتاق اصناف، بازرگانی وجود دارد حل شود.

نجفی با بیان این که از 80 هزار واحد صنعتی 90 درصد آنها صنایع کوچک‌اند، گفت: از این مقدار 65 درصد فعالیت می‌کنند و 30 درصد از صنایع کوچک تعطیل است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که وقتی واحدهای صنعتی تعطیل یا نیمه فعال هستند نشاندهنده این است که درست حرکت نمی‌کنیم، گفت: مشکل عمده این واحدهای صنعتی زنجیره‌های تامین منابع است که اگر به آنها برسد بخش عظیمی از مشکلات آنها حل می‌شود.

وی با اشاره به این که دولت از اول اردیبهشت ماه شروع به پراخت مشوق به واحدهای صنعتی خواهد کرد، گفت: مشوق‌هایی از جمله واگذاری زمین در اقساط 48 ماهه برای واحدهای تولیدی و حتی در بخش خدمات برای استارت‌آپ‌هایی که دارای ایده‌ای در این زمینه هستند در نظر گرفته شده است.