واحدهای تولیدی کارمند بانک شده‌اند/ سود ۱۸درصدی وام بانکی تولیدکننده را زمین می‌زند
19 آبان 1395
تخفیف روزانه ۲میلیون دلاری ایران به ترکیه بابت صادرات گاز
19 آبان 1395

صنعت هنوز درگیر چنگال‌های تحریم است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 18 آبان 95 شناسه خبر 1235018 : رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه هنوز بخش صنعت درگیر چنگال‌های تحریم است، گفت: انتظار داشتیم با لغو تحریم‌ها رشدخوبی در صنعت خودرو مشاهده کنیم اما متاسفانه این خواسته هنوز محقق نشده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم رویا طباطبایی امروز با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها باحضور در غرفه تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه در پیش‌نویس برنامه ششم که هنوز به قانون تبدیل نشده سهم 35 درصدی از رشد متوسط اقتصادی کشور به بخش بهره‌وری اختصاص پیدا کرده است اظهار داشت: باتوجه به این هدف باید سالانه 2.8 درصد به طور متوسط سالانه ارتقای بهره وری انجام گیرد تا به رشد هشت درصدی در اقتصاد برسیم.

وی با بیان اینکه تجربه تاریخی نشان می‌دهد اگر متوسط رشد اقتصادی کشور در ایران 4 درصد باشد یک درصد از طریق بهره‌وری به وجود آمده است افزود: البته تحقق اهداف پیش‌نویس برنامه ششم توسعه سخت است ولی نشدنی نیست و باید تمام همت خود را در این رابطه به کار بگیریم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به اینکه این سازمان ارتباط خوبی با نهادهای عمومی و حتی غیردولتی برقرار کرده است گفت: هنوز آمار نرخ رشد بهره‌وری در سال 94 محاسبه نشده و نیازمند موجودی سرمایه هستیم که اطلاعات آن با تاخیر به دست ما می‌رسد البته صحبت من مبنی بر این نیست که محاسبات اولیه انجام نشده اما برای تکمیل آمار نیازمند اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی هستیم.

طباطبایی تصریح کرد: براساس محاسبات اولیه ارتقای بهره‌وری در بخش نفت و گاز بسیار مطلوب بوده است این حوزه در سالهای تحریم لطمه زیادی را متحمل شده اما خوشبختانه توانسته است با مدیریت به رشد بهره‌وری مناسبی دست پیدا کند. ولی بخش صنعت هنوز با چنگال‌های تحریم روبرو بوده و نتوانسته است شاهد رشد بهره‌وری مناسبی باشد.

وی با بیان اینکه هنوز بخش صنعت درگیر تحریم است، گفت: انتظار داشتیم با لغو تحریمهای بین‌المللی بخش خودرو با رشد مناسبی روبرو شود اما هنوز به آن معیارهای خود دست پیدا نکرده‌ایم.