صدور بیش از ۱۵۰ بخشنامه ضد و نقیض، تولید را زمین‌گیر کرد

سهم ۳۰ درصدی آلمان از کل صادرات اروپا به ایران/ ایتالیا بزرگترین واردکننده از ایران شد
11 اسفند 1397
عمل انقلابی در حوزه اقتصاد موفقیت به همراه خواهد داشت
11 اسفند 1397

صدور بیش از ۱۵۰ بخشنامه ضد و نقیض، تولید را زمین‌گیر کرد

خبرگزاری تسنیم شنبه 11 اسفند 97 : رضا شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه براساس آمار مصرف داخلی فولاد کشور در سال جاری 12میلیون تن بوده است، اظهارداشت: از مجموع 25 میلیون تن فولاد تولیدی در کشور فقط 8 میلیون تن فولاد صادر و حدود یک میلیون تن فولاد نیز به صورت غیر رسمی از کشور خارج شده است.

وی بر لزوم رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان کشور اشاره کرد و گفت: قرار است با توافقات صورت گرفته 300 هزار تن کالای ایرانی از کردستان عراق به سوریه صادر شود. علاوه بر این در بخش موصل و بازسازی سوریه نیز قرار است گشایش‌هایی برای صادارت ایران انجام شود که لازمه محقق شدن این موضوع همکاری دولت و مجلس برای افزایش حجم صادرات است.

این عضو انجمن فولاد با اعلام اینکه باید مشکلات صادرات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به نحو مناسبی مدیریت و رفع شود، افزود: در سال 97 مشکلات تحریم و صدور بیش از 150 بخشنامه ضد و نقیض برای تولیدکنندگان به همراه تدبیر دولت برای کاهش قیمت فولاد جهت کاهش نرخ تورم و الزام صادرکنندگان به فعالیت در بورس کالا باعث شد تا ما نتوانیم به هدف 13 میلیون تن صادرات فولاد در کشور دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید

فولاد ارزان ایران در راه هند
برقراری تعادل در بازار شب عید فولاد
ایران با کنارزدن ایتالیا، تایوان و اوکراین دهمین فولادساز جهان شد + جدول