صادرات ۱.۱میلیارد یورویی فرانسه به ایران در ۱۰ ماه
18 دی 1396
ممنوعیت جدید صادرات به عراق این‌بار برای سبزیجات /سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بهانه عراقی‌ها
18 دی 1396

شرکت ایرانی از ترکیه به قطر دارو صادر می‌کند

خبرگزاری تسنیم جمعه 15 دی 96 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، گروه داروسازی سیناژن که در سال 1994 در ایران تاسیس شده و در سال 2016 فعالیت خود در ترکیه را با یک مرکزی تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری در احداث یک کارخانه آغاز کرده است، یک قرارداد 5 میلیون یورویی با شرکت ابن سینا مدیکال قطر برای صادرات داروهای بیوتک به این کشور امضا کرد.

بر اساس این موافقتنامه، داروهای بیوتک برای بیماری های تصلب شراین، رماتیسم، سرطان و بیماری های خونی از ترکیه به قطر صادر خواهد شد.

مراسم امضای این موافقتنامه میان مقامات سیناژن و ابن سینا مدیکال برای صدور داروهای بیوتک در دوحه و با حضور فکرت اوزر، سفیر ترکیه در قطر برگزار شد. در این مراسم، هاله حامدی فر، مدیرعامل گروه داروسازی سیناژن، شریف شهاته، مدیر کل شرکت ابن سینا مدیکال و فرهاد فارسی، یکی از موسسان سیناژن حضور داشتند.

اوزر در این مراسم طی سخنانی از همکاری بین این دو شرکت ابراز خشنودی کرد. وی اظهار داشت: «چنین روابطی میان شرکت های ترک و قطری هر روز در حال افزایش است… این همکاری ها بر اقتصاد هر دو کشور تاثیر خواهد گذاشت و موجب ارتقاء اقتصاد ترکیه و قطر خواهد شد. ما از شرکت های ترک می خواهیم و با برقراری فرصت های تجاری جدید، شراکت های پایدار و درازمدتی را با شرکت های قطری ایجاد نمایند.»

فارسی نیز در این مراسم گفت، این قرارداد 5 میلیون یورویی اولین قرارداد صادرات داروهای بیوتک با قطر است و در گذشته قراردادهایی با شرکت های سریلانکایی، الجزایری، مولداویایی، بوسنیایایی، سنگالی و اکوادوری به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های شرکت سیناژن برای احداث کارخانه در منطقه صنعتی تکیرداغ-کرکزکوی ترکیه صورت گرفته اظهار داشت، تولید پایلوت این کارخانه در سه ماهه سوم امسال آغاز خواهد شد و مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته به همراه تحقیق و توسعه به 100 میلیون دلار خواهد رسید.