سفر هیئت عالی رتبه اتریشی به تهران برای عادی سازی روابط تجاری

الکتروموتورهای ایرانی که تعجب برندهای خارجی را برانگیخت
27 خرداد 1396
تخفیف ۱۵درصدی تعرفه واردات از مناطق آزاد لغو شد/کاهش تخفیف به ۲ درصد + سند
27 خرداد 1396

سفر هیئت عالی رتبه اتریشی به تهران برای عادی سازی روابط تجاری

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 24 خرداد 96 شناسه خبر 1436140 : وزیر دارایی اتریش با اشاره به سفر هیئت این کشور به ایران گفت: این مهم است که «یک باز کننده در و ایجاد کننده پل ارتباطی برای شرکت های اتریشی باشیم» و برای برطرف کردن موانع موجود تلاش کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آژانس خبری اتریش، یک هیئت عالی رتبه اتریشی در سفری سه روزه به تهران، مذاکراتی را برای عادی سازی روابط تجاری با تهران بعد از لغو تحریم های غرب با مقامات ایرانی انجام می دهد.

این هیئت که شامل هانس جورگشلینگ، وزیر دارایی، اوالد نووتنی، رئیس کل بانک مرکزی و دیگر نمایندگان بخش بانکی اتریش است، وظیفه دارد روابط تجاری این کشور اروپایی با اتریش را به حالت عادی بازگرداند و حجم مبادلات تجاری دوجانبه را به سطح قبل از تحریم ها برساند.

وزیر دارایی اتریش در این باره گفت، این مهم است که «یک باز کننده در و ایجاد کننده پل ارتباطی برای شرکت های اتریشی باشیم» و برای برطرف کردن موانع موجود تلاش کنیم.

وی افزود، اغلب مسائل ابتدائا کوچک می توانند تاثیرات بزرگی به دنبال داشته باشند و از این رو ضرورت دارد که تلاش ها در حوزه هایی نظیر تراکنش های پولی و گمرکات «به یک تصمیم مثبت در مورد اتریش منتهی شود.»