دولت هدف‌ کاهش نرخ بیکاری به ۷ درصد را از برنامه ششم حذف کرد

وعده‌ حمایت از صادرات تخم مرغ محقق نشد/۶۰۰ تومان زیر قیمت می‌فروشیم
16 شهریور 1395
روحیه دفاع از تولید ملی ژاپن را ژاپن کرد نه کنارگذاشتن صنایع نظامی
17 شهریور 1395

دولت هدف‌ کاهش نرخ بیکاری به ۷ درصد را از برنامه ششم حذف کرد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 17 شهریور 95 شناسه خبر 1180753 : سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: در لایحه برنامه ششم آمده بود که نرخ بیکاری از ۱۱ درصد فعلی به ۷ درصد کاهش یابد اما دولت در آخرین اصلاحات، این هدف‌گذاری را حذف کرد.به گزارش خبرنگار پارلمان خبرگزاری تسنیم، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه 17 شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح فعالیت‌های کمیسیون مطبوع خود گفت: لایحه برنامه ششم توسعه در تاریخ 26 دی ماه سال گذشته به مجلس ارائه شد که در آن زمان هم نمایندگان نسبت به عنوان و محتوای لایحه ارائه شده انتقاداتی داشتند.

وی با اشاره به انتقادات نمایندگان نسبت به محتوای لایحه برنامه ششم افزود: وکلای ملت معتقد بودند هدفگذاری‌ها در محتوای این لایحه دیده نشده که به همین منظور این لایحه مجدداً از سوی دولت اصلاح و با امضای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارائه شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اصلاحات صورت

گرفته در لایحه برنامه ششم هدفگذاری‌ها نسبتاً مشخص شد و منابع سرمایه‌گذاری خارجی و مصارف آن نیز معلوم شد اما همچنان عنوان لایحه اصلاح نشده است.

خدابخشی با بیان اینکه در اولین جلسه این کمیسیون رئیس مجلس حضور داشت، گفت: در این جلسه ضمن بررسی شرایط کشور منطقه و جهان، آقای لاریجانی علاوه بر اولویت‌هایی که در برنامه ششم در نظر گرفته شده، توصیه‌هایی درباره صندوق‌های بازنشستگی و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد ارائه کرد.

وی ادامه داد: در جریان بررسی برنامه ششم لایحه برنامه ششم 4 کمیته امور عمومی، امور اقتصادی و زیربنایی، امور اجتماعی و فرهنگی و سیاست خارجی-دفاعی و امنیتی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه علی رغم تعطیلی سه هفته‌ای مجلس، جلسات کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود، ادامه داد: در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون مقرر شد، نشستی در روز سوم مهرماه با مشارکت کارشناسان اقتصادی، رؤسای ادوار گذشته کمیسیون و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در مجلس تشکیل شود تا محتوای کارشناسی برنامه غنی‌تر شود.

خدابخشی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین اصلاحات صورت گرفته از سوی دولت در لایحه برنامه ششم، اظهار کرد: تغییراتی که لایحه برنامه ششم داشته در چهار ماده بوده است که هدفگذاری‌ها، منابع مالی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مصارف آن اصلاح شده است.

وی گفت: هدفگذاری کاهش نرخ بیکاری نیز در آخرین اصلاحاتی که با امضای رئیس جمهور به مجلس ارائه شده حذف شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: پیش از اصلاح لایحه برنامه ششم آمده بود که در پایان برنامه نرخ بیکاری از 11 درصد فعلی به 7 درصد کاهش پیدا کند اما در آخرین اصلاحات این هدفگذاری حذف شده است.

خدابخشی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره توجه نکردن به حوزه ورزش در برنامه ششم، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پارلمان پیشنهادات خود را در همه موضوعات به کمیسیون تلفیق ارائه کردند و اصلاحات لازم از جمله در حوزه ورزش را اعمال می‌کنیم.