تنظیم بازار پرتقال تنظیم بازاری را ۴۰۰ تومان گران کرد
26 اسفند 1395
دولت در تعیین نرخ حقوق به سطح معیشت کارگران توجه نکرد/ ترکیب شورای عالی کار ناعادلانه است
28 اسفند 1395

دولت به زخم باغداران نمک پاشید

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 25 اسفند 95 شناسه خبر 1354704 : رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تن پرتقال درجه یک در انبارهای مازندران هست که با قیمت ۳هزار تا ۳۵۰۰ تومان در حال توزیع است. انتظار نمی‌رفت دولت در شب عید با واردات پرتقال به زخم باغداران نمک بپاشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد شاعری با بیان اینکه “حدود 115 تا 120 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم”، گفت: در بسیاری از این محصولات به خودکفایی رسیدیم و در برخی اقلام مانند مرکبات، پسته، کشمش و زعفران مازاد تولید برای صادرات داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار به‌عهده وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: مهمترین وظیفه دولت‌ها نه‌تنها در محصولات کشاورزی بلکه در بخش خدمات و محصولات صنعتی، تنظیم عرضه و تقاضا در بازار است.
وی گفت: اگر دولت وظیفه خود را در تنظیم بازار انجام می‌داد و در زمان مناسب به کشاورزان کمک می‌کرد اکنون در پرتقال کمبودی نداشتیم.
شاعری ادامه داد: دولت پیش از بروز سرما در 3 آذر باید پرتقال را از 25 آبان از کشاورزان خرید و ذخیره می‌کرد.
وی گفت: اکنون 100 تا 150 هزار تن پرتقال درجه یک در انبارهای استان مازندران موجود است که با قیمت 33 هزار تا 3 هزار و 500 تومان در حال توزیع است.
شاعری افزود: انتظار نمی‌رفت علاوه بر این خسارات که به کشاورزان مازندران وارد شد دولت در شب عید با واردات پرتقال به زخم باغداران مازندرانی نمک بپاشد.