تنظیم بازار پرتقال تنظیم بازاری را ۴۰۰ تومان گران کرد

وعده‌های تحقق نیافته دولت یازدهم در حوزه اقتصاد
26 اسفند 1395
دولت به زخم باغداران نمک پاشید
26 اسفند 1395

تنظیم بازار پرتقال تنظیم بازاری را ۴۰۰ تومان گران کرد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 25 اسفند 95 شناسه خبر 1356243: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار که امروز به ما اعلام شده است قیمت هر کیلوگرم پرتقال والنسیا مصری ۴۰۰ تومان افزایش یافت و به قیمت ۳۹۰۰ تومان رسید.
عبدالحسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد عرضه محصولات کشاورزی تنظیم بازاری برای شب عید بر عهده پروانه سازمان میادین میوه و تره بار است اما تامین این محصولات از لحاظ کمی و کیفی توسط دولت و با تصمیم ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی انجام میشود.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار امروز تصمیم گرفت که هر کیلوگرم پرتقال وارداتی از شده در طرح تنظیم بازار شب عید و 400 تومان گران‌تر در اختیار ما قرار دهد که این امر باعث رسیدن قیمت این محصول به 3900 تومان میشود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار ادامه داد دلیل این است به ما اعلام نشده است و در این خصوص ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته است و ما نیز تعاون ای تصمیم گرفته است و ما نیز مجری این تصمیم هستیم.

وی درباره کیفیت محصولات تنظیم بازاری تصویری کرد کیفیت پرتقال وارداتی والنسیا مناسب است و مردم رضایت لازم از این محصول دارند سیب و پرتقال ایرانی از شده در میادین میوه و تره بار نیز کیفیت قابل قبولی دارد.

رحیمی گفت: به دلیل دلیل شرایط نامناسب محصولات تولید شده کشاورزان در محل ذخیره سازی برخی از سیب و پرتقال های تنظیم بازاری کیفیت خود را از دست داد به همین این دلی بخشی از محموله‌های میوه ی تنظیم بازاری را برگشت دادیم.

وی در خصوص نارضایتی مردم درباره کیفیت پرتقالهای تامسون پرتقال های شمال کشور اظهار داشت بخشی از پرتقال های شمال کشور با توجه به سرما زدگی ماه‌های گذشته کیفیت مناسبی نداشت اما با صورت انجام شده ی آنها اکنون با شرایط مناسب‌تری عرضه نمی‌شود و مردم نیست از خرید این محصولات و رضایت دارند.

وی در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد در صورتی که مردم از هر کدام از محصولات تنظیم بازاری رضایت لازم را نداشته باشد این محصولات برگشت خواهد شد و دیگر در میادین عرضه نمی‌شود.