خلأهای قانونی عامل اصلی تخلف واردکنندگان در گمرکات است

۱۰۰ واحد تولیدکننده لوازم خانگی تعطیل شد/۵۰۰ واحد در آستانه تعطیلی
6 دی 1395
بازار تب‌دار گوشت قرمز
8 دی 1395

خلأهای قانونی عامل اصلی تخلف واردکنندگان در گمرکات است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 7 دی 95 شناسه خبر 1279553 : رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه خلأهای قانونی باعث شده تا محصولات خارجی به راحتی وارد کشور شده و سهم قابل توجهی از بازار را تصاحب کنند، گفت: اگر قوانین به درستی اجراء می شد نباید شاهد این گونه رفتارها در گمرکات باشیم.
ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تخلف در سطح گمرک باید نظام کنترلی نقش پررنگ تری داشته باشند، اظهارداشت: در صورت تقویت نظام‌های کنترلی فرصت سوء استفاده و تخلف در واردات کالا به وجود نمی‌آید.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه البته برای حمایت از تولید داخل باید به ارتقاء تکنولوژی و فرهنگ مصرف هم توجه جدی شود، افزود: به اعتقاد بنده تا جای امکان باید حمایت اساسی از تولیدکننده داخلی انجام شود تا آنها امکان رقابت با محصولات خارجی موجود در بازار را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه خلأهای قانونی باعث شده تا محصولات خارجی به راحتی وارد کشور شده و سهم قابل توجهی از بازار را تصاحب کنند، گفت: اخیراً اخبار جریمه یک شرکت کره ای مطرح شده که باید بگویم اگر قوانین به درستی اجراء می شد نباید شاهد این گونه رفتارها در گمرکات باشیم.

روغنی با اشاره به اینکه نامه وزیر صنعت به گمرک برای این شرکت کره ای، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع که وزیر می‌توانست برای حمایت از تولید داخل نمونه این نامه ها را به سازمان های مربوطه جهت رفع مشکلات بفرستد باید بگویم تکلیف قانونی وزیر صنعت حمایت از سرمایه گذار داخلی و تقویت فرصت های جذب سرمایه گذاری خارجی است.