جزئیات قرارداد ۲.۵ میلیارد یورویی ایران با مسکو/روسیه کارخانه واگن ایرانی را می‎خرد

تولید ۲۶ میلیون تن خوراک آماده در برنامه چشم انداز ۱۴۱۰/ ۶۰ درصد ظرفیت صنایع خالی است
9 مرداد 1396
بازار کشور جولانگاه کالای خارجی شده است/ تولید رقابتی با قوانین ضددامپینگِ ناکارآمد شکل نمی‌گیرد
11 مرداد 1396

جزئیات قرارداد ۲.۵ میلیارد یورویی ایران با مسکو/روسیه کارخانه واگن ایرانی را می‎خرد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 9 مرداد 96 شناسه خبر 1479570 : مدیرعامل ایدرو با اشاره به این که شرکت تازه تاسیس به صورت ۸۰ درصد روسی و ۲۰ درصد ایرانی است گفت: این قرارداد با سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد یورویی انجام خواهد شد و طرف روسی با خرید یک کارخانه واگن ساز داخلی شروع به تولید واگن خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد تولید مشترک واگن  بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت ترنس مش هولدینگ  روسیه با اعلام اینکه از محورهای مهم این قرارداد استفاده حداکثری از تولید داخل است، اظهار داشت: مدیریت در این قراداد چرخشی است و تامین مالی هم توسط طرف روسی انجام شده است.

معظمی با اشاره به این که شرکت تازه تاسیس به صورت 80 درصد روسی و 20 درصد ایرانی است ادامه داد: این قرارداد با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 500 میلیون یورویی انجام خواهدشد.

وی افزود: طرف روسی با خرید یک کارخانه واگن ساز داخلی شروع به تولید واگن و سرمایه گذاری داخلی خواهد کرد .

رییس سازمان گسترش ادامه داد: با توجه به تاکید دولت و الزامات برنامه ششم توسعه و البته مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت ٢هزار واگن مترو، این شرکت روسی برای ساخت این واگن ها هماهنگی های لازم را با ایدرو باید انجام می دهد.

وی نیاز کشور به واگن را 8 تا 10 هزار واگن طبق اعلام وزارت کشور خواند و افزود: همکاری با روسها یک فرصت برای کشور روسیه و ایران است و امیدواریم این همکاری سرآغاز یک همکاری گسترده بین دو کشور باشد.