توان طراحی و ساخت انواع اسکله و موج‌شکن در قرارگاه خاتم/ احداث طولانی‌ترین تونل‌‌ انتقال آب با قطر‌ ۶ متر‌

چرا توافق با FATF مشکل تحریم بانکی را حل نمی‌کند؟
6 مهر 1395
اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر جایگاه اقتصادی مقاومتی در برنامه ششم
6 مهر 1395

توان طراحی و ساخت انواع اسکله و موج‌شکن در قرارگاه خاتم/ احداث طولانی‌ترین تونل‌‌ انتقال آب با قطر‌ ۶ متر‌

خبرگزاری فارس دوشنبه 5 مهر 95 : جانشین معاونت عمران و صنعت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه با در اختیار داشتن مجهزترین ناوگان حفاری مکانیزه تونل‌های طویل توانسته است پروژه احداث خطوط انتقال آب با لوله فولادی تا قطر ۲۴۰۰ میلی‌متر و نیز طولانی‌ترین تونل‌های انتقال آب تا قطر ۶ متر را در کشور اجرا کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، روز گذشته وزیر نیرو ‌‌‌از غرفه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران بازدید کرد.

در این بازدید حمید چیت‌چیان اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با تکیه بر تجربیات طولانی زمان جنگ، تجهیزات و ماشین آلات گسترده و با داشتن توان مدیریتی و کارشناسان بسیار مجرب، ‌یکی از اعضای اصلی صنعت آب کشور به شمار می‌رود.

وزیر نیرو افزود: در احداث سد و شبکه و خطوط انتقال آب و حفاری تونل‌ها واقعً کارهای بسیار بزرگی از سوی این قرارگاه انجام شده است و‌ خوشحالیم که امروز کشور دارای این چنین توان مهندسی ارزشمندی است که کارها را به خوبی انجام می دهد.

وی ادامه داد: کشور ما به دلیل شرایط خاصی که دارد کارهای بزرگی در بخش آب باید انجام بدهد و البته تا‌کنون بیشتر فعالیت‌ها سمت و سوی اجرای پروژه‌های سازه‌ای از قبیل ساخت سد و کانال خطوط لوله و حفاری تونل بوده است که از این به بعد نیازمند مدیریت هوشمندانه منابع آب هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مهندسی قرارگاه در این جهت استفاده ‌کنیم.

بنابراین گزارش، در این بازدید، جانشین معاونت عمران و صنعت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)‌ گزارشی از اقدامات قرارگاه در حوزه آب ارائه کرد و گفت: قرارگاه خاتم در حوزه آب در پنج بخش خدمات مهندسی، سد و شبکه، تونل انتقال آب، خطوط انتقال آب و سازه های دریایی فعالیت گسترده ای دارد.

مرتضی قوامیان با اشاره به خدمات مهندسی این قرارگاه افزود: قرارگاه خاتم مجرب‌ترین کادر مهندسی مشاور در حوزه آب و همگام با دانش روز دنیا را دارا است و در زمینه سد و شبکه نیز مجری بزرگترین سدهای کشور و شبکه های آبیاری و زهکشی و همچنین عمیق‌ترین دیوار آب‌بند سدهای بزرگ تا عمق 135 متر است.

وی اظهار کرد: قرارگاه با در اختیار داشتن مجهزترین ناوگان حفاری مکانیزه تونل‌های طویل و همچنین ماشین‌آلات تخصصی خطوط انتقال آب توانسته پروژه احداث خطوط انتقال آب با لوله فولادی تا قطر 2400 میلی‌متر به طول بیش از 400 کیلومتر و همچنین طولانی‌ترین تونل‌های انتقال آب با قطر‌های 4 تا 6 متر را در کشور اجرا کند.

قوامیان با اشاره به اقدامات قرارگاه در حوزه سازه‌های دریایی گفت: قرارگاه خاتم با برخورداری از امکانات و تجهیزات خاص و همچنین دانش فنی قادر است هرگونه اسکله و موج شکن را طراحی، اجرا و یا ترمیم کند و در زمینه عملیات لایروبی و احداث اسکله و موج‌شکن توانمندی‌های بسیار زیادی دارد.

بنابراین گزارش غرفه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سالن خلیج فارس (A44 ) محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران تا عصر روز چهارشنبه هفتم مهرماه پذیرای مراجعان است.