تعیین تعرفه‌های گمرکی جدید مبلمان برای حمایت از تولید داخل

ایران ۴۰ میلیون دلار مبلمان صادر کرد که ناچیز است
13 آذر 1396
افزایش ۷۹ درصدی صادرات ایران به ترکیه در پی رشد قیمت نفت
13 آذر 1396

تعیین تعرفه‌های گمرکی جدید مبلمان برای حمایت از تولید داخل

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 12 آذر 96 شناسه خبر 1591290 : معاون وزیر صنعت گفت: به منظور رقابتی و تجارتی کردن صنف مبلمان به دنبال تعیین تعرفه‌های گمرکی مناسب و تنظیم روابط هستیم.
به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، علی انصاری امروز در دهمین همایش بین المللی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما اظهارکرد: با وجود پیشرفت هایی که در صنعت مبلمان داشته ایم به موضوع طراحی دراین صنعت،  کمتر توجه شده است، طراحان باید به فرهنگ ایرانی، اسلامی و مدرن نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته دنیا به سمت اقتصاد خدمات محور رفته اند و کمتر به تولید می اندیشند،افزود: صنعتگران ایرانی باید به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات توجه کنند.

محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: 70 هزار نفر در صنعت مبلمان کشورمان مشغول به کار هستند که 56 هزار نفر در واحدهای صنفی و بقیه در واحدهای صنعتی به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: برای حمایت از صادرات در سال آینده برنامه ها و احکام مناسبی پیش بینی شده که امید می رود با حمایت مجلس شورای اسلامی اجرایی شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای اقتصادی و رقابتی کردن و کمک به تجارتی کردن این صنف به دنبال تعیین تعرفه های گمرکی مناسب و تنظیم روابط هستیم.