ایران ۴۰ میلیون دلار مبلمان صادر کرد که ناچیز است

تعطیلی ۶۰درصد ظرفیت کارخانه‌های روغن
11 آذر 1396
تعیین تعرفه‌های گمرکی جدید مبلمان برای حمایت از تولید داخل
13 آذر 1396

ایران ۴۰ میلیون دلار مبلمان صادر کرد که ناچیز است

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 12 آذر 96 شناسه خبر 1591128 : نایب رییس اتاق تهران گفت: درسال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار مبلمان از کشورمان صادر شد که در مقایسه با ظرفیت بالای این صنعت در کشورمان رقم ناچیزی به حساب می‌آید.
به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، علاالدین میرمحمد صادقی امروز در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان در مرکز همایش های صدا و سیما، اظهار کرد: ایجاد تشکل های اقتصادی  منجر به حضور حداکثری بخش خصوصی و فعالان اقتصاد در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اقتصادی است.

وی افزود: در صنعت چوب و مبلمان کشور حدود 100 هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعالیت می کنند و برای حدود 500 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

نایب رییس اتاق تهران با بیان اینکه در صنعت مبلمان و دکوراسیون سالانه 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری  و ارزش مالی صورت می گیرد ادامه داد: درسال گذشته 40 میلیون دلار صادرات مبلمان از کشورمان صورت گرفت که با توجه به ظرفیت بالای این صنعت در کشورمان رقم ناچیزی به حساب می آید که با هدفگذاری می توان سهم صادرات کشور را در این بخش افزایش داد.

وی تصریح کرد: رفع موانع فرسودگی و استهلاک ماشین آلات، فقدان اطلاعات از بازارهای هدف و رفتاررقبا، ساختار سنتی موجد صنعت مبلمان، تعرفه بالای مواد اولیه وآموزش می تواند صنعت مبل کشور را بهبود بخشد.

به گزارش تسنیم، دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع و جشنواره طراحی ایرانی امروز با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزار شد.