ایران از واردات لوله‌های آلیاژی بر پایه مس بی نیاز شد

تأکید دستگاه قضایی بر حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع رونق تولید
24 آذر 1398
حساب‌های بانکی نیابتی، ابزار فرار مالیاتی/مشکل اقتصاد آمریکا نیست، باندبازی خودمان است
24 آذر 1398

ایران از واردات لوله‌های آلیاژی بر پایه مس بی نیاز شد

خبرگزاری تسنیم شنبه 23 آذر 98 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید ضیایی گفت: در راستای سیاست‌های کلان کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت جلوگیری از خروج ارز در شرایط حساس کنونی، تولید انواع لوله های خاص آلیاژی مورد استفاده در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع دریایی کشور داخلی سازی و عملاً نیاز کشور از این محصول مرتفع شد.

ضیائی افزود: با تکیه بر دانش و با همکاری یک شرکت هندی اعلام می‌‌داریم که توانایی تولید انواع آلیاژهای کاپرنیکل، آدمیرال و آلومینیم در سایزهای مختلف و در مقیاس مورد نیاز کشور به وجود آمده است.

وی ادامه داد:  این محصولات بومی‌سازی شده و در برخی از پالایشگاه‌ها و نیرو گاه‌های ایران نیز استفاده قرار می‌گیرد. وزارت صنعت، معدن، تجارت نیز تولید انحصاری این محصول را توسط شرکت صنایع مس باهنر اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط تحریم ایران می‌تواند علاوه بر رفع نیاز داخل، به عنوان تنها عرضه کننده این محصولات در منطقه، لوله‌های آلیاژی خاص را به دیگر کشورها صادر کند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، برای کشور ارز آوری نیز داشته باشد.

لازم به ذکر است لوله‌های آلیاژی محصولی تخصصی است که به دلیل خواص فنی بسیار خاص، تولید آن نیازمند دانش فنی پیچیده و ماشین‌آلات پیشرفته بوده که در کندانسورها، آب شیرین‌کن‌ها و تجهیزات برودتی-حرارتی خاص در صنایع استراتژیک کاربرد فراوان دارد.