«ایرانی بپوش» | تولیدکننده پوشاک: دلار ۴۲۰۰تومانی نیست، ۶۲۰۰ از دلال می‎خریم

«ایرانی بپوش»| اشک تولیدکننده داخلی درآمده است
16 اردیبهشت 1397
قرارداد تجارت ترجیحی با ترکیه ایران را به واردکننده کالای نهایی تبدیل کرد
16 اردیبهشت 1397

«ایرانی بپوش» | تولیدکننده پوشاک: دلار ۴۲۰۰تومانی نیست، ۶۲۰۰ از دلال می‎خریم

خبرگزاری تسنیم شنبه 15 اردیبهشت 97 : رضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه عدم ثبات نرخ ارز مشکلات زیادی را برای واحدهای نساجی به‌وجود آورده است، اظهار داشت: براساس اعلام دولت قرار بود ارز 4200تومانی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد اما متأسفانه دسترسی تولیدکنندگان به این ارز مشکل شده و آنها مجبورند مواد اولیه خود را با قیمت‌های بالا خریداری کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه در بازار عاملی شده تا دلار توسط دلالان با قیمت 6 هزار و 200 تومان معامله شود افزود: دولت اعلام کرده این معاملات غیرقانونی است اما متأسفانه همچنان این خرید و فروش‌ها انجام شده و واحدهای تولیدی مجبورند برای خرید مواد اولیه هزینه زیادی پرداخت کنند.

این تولیدکننده پوشاک در ادامه با تأکید بر اینکه امروز تولید به‌دلیل نوسانات نرخ ارز فلج شده است تصریح کرد: قیمت مواد اولیه بالاست و واحدهای تولیدی نمی‌توانند آنها را خریداری کنند، این موضوع عاملی شده تا سطح تولید آنها کاهش قابل توجهی پیدا کند.

قنبری تصریح کرد: بازار به‌شدت با رکود مواجه است، البته افزایش نرخ ارز می‌تواند یک امتیاز برای تولیدکننده داخلی باشد چرا که محدودیت واردات و حتی اجناس قاچاق را به بازار  ایجاد می‌کند اما متأسفانه نوسانات ارز عدم اطمینانی را در بازار به‌وجود آورده که کمتر تولیدکننده‌ای حاضر به ریسک است.

وی با ابراز اینکه در شرایط امروز بازار صادرکنندگان امکان فعالیت ندارند، اظهار داشت: واحدهای تولیدی نخ، پارچه در بلاتکلیفی قرار دارند به‌نحوی که نمی‌دانند آیا امروز که پارچه تولید کرده‌اند می‌توانند مواد اولیه خود را فردا با قیمتی معقول خریداری کنند یا خیر.