«ایرانی بپوش»| اشک تولیدکننده داخلی درآمده است

ایران خواستار ایجاد بازار آزاد با اقلیم کردستان عراق شد
16 اردیبهشت 1397
«ایرانی بپوش» | تولیدکننده پوشاک: دلار ۴۲۰۰تومانی نیست، ۶۲۰۰ از دلال می‎خریم
16 اردیبهشت 1397

«ایرانی بپوش»| اشک تولیدکننده داخلی درآمده است

خبرگزاری تسنیم شنبه 15 اردیبهشت 97 : محمد خاضع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه پایه مواد اولیه نساجی وارداتی بوده و افزایش نرخ ارز مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به وجود اورده است، اظهارداشت: در سال های گذشته ایران در بخش تولید پنبه رتبه قابل توجهی داشت اما عدم ایجاد زیر ساخت باعث شد تا امروز در بخش مواد اولیه نیازمندی زیادی به واردات داشته باشیم.

این تولیدکننده پوشاک با بیان اینکه عدم حمایت دولت از صنایع نساجی آنها را با مشکلات متعددی روبه رو ساخته است، افزود: این عدم توجه در حالی صورت می گیرد که در کشورهای دیگر علاوه بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت ؛ حمایت های تعرفه ای و حتی پرداخت جوایز صادراتی برای تولیدکنندگان در نظر می گیرند.

وی اضافه کرد:  امروز تولیدکننده داخلی با مشاهده عدم حمایت ها گریه اش در آمده است.

خاضع با اعلام اینکه تاریخ نشان می دهد که ایرانیان در طول سال های گذشته فقط محصولات ایرانی استفاده می کردند و خبری از واردات و قاچاق پوشاک در کشور نبود، گفت: باید پرسید چه اتفاقی در کشور افتاده که ما تولیدکنندگان نساجی امروز در شرایط بدی به سر می برند.

این تولیدکننده پوشاک با بیان اینکه امروز برخی از واحدها برندهای خارجی را جعل و محصولات خود را به نام برندهای معتبر خارجی در بازار به فروش می رسانند ، اظهارداشت: جالب اینجاست تعدادی دیگر با سفارش هایی به چین محصولاتی با برند جعلی وارد بازار می کنند که همین امر شرایط را برای تولیدکنندگان معتبر پوشاک سخت کرده است.

وی با اشاره به برندهای مطرح ایرانی که امروز خبری از آنها در بازار نیست، تصریح کرد: تولید یک زمانی در کشور هنر بود و تولیدکننده جایگاه ویژه ای داشت اما چرا امروز تولید کننده به این اوضاع دچار شده است.