ارسال فهرست ۶۹۰ قلم کالای ممنوعه وارداتی به هیات دولت/ تولید داخل را بیشتر حمایت می‌کنیم

مس به جمع کالاهای قاچاق اضافه شد + عکس
4 آذر 1396
حمایت از صنعت چاپ و نشر با انعقاد تفاهم‌نامه بانک ملی
7 آذر 1396

ارسال فهرست ۶۹۰ قلم کالای ممنوعه وارداتی به هیات دولت/ تولید داخل را بیشتر حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس یکشنبه 5 آذر 96 : وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فهرست ممنوعیت واردات بالغ بر 690 قلم کالا را تقدیم هیات وزیران کرده‌ایم، تا با مصوبه دولت بتوانیم حمایت بیشتری از تولید داخلی به وسیله تعرفه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صداوسیما، محمد شریعتمداری، در مورد نشست مشترک با فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه سوالات تخصصی مختلفی را مطرح کردند که پاسخگویی به برخی از آنها به جلسات دیگر موکول شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برخی از حوزه ها پاسخ‌های لازم به نمایندگان داده شد، گفت: یکی از مهم‌ترین این موارد دغدغه جدی نمایندگان در مورد موضوع مدیریت بر واردات بود که به ماده 22 قانون دائمی کردن برخی از مفاد قوانین برنامه سنواتی که در آنجا دولت تنها مجاز است، با وضع تعرفه با واردات مقابله کند و ممنوعیت واردات از اختیارات دولت نیست، اشاره شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در اصلاحات بعدی مجلس شورای اسلامی در مورد اختیارات دولت در زمینه ممنوعیت واردات در این زمینه اقدام کند، افزود: تا زمانی که این اصلاحات انجام شود با استفاده از تعرفه حداکثر تلاش می‌کنیم، در مورد برخی از کالاهایی که تولید داخلی دارند محدودیت هایی اعمال شود.

شریعتمداری اظهار داشت: فهرست بالغ بر 690 قلم کالا را تقدیم هیئت وزیران کرده‌ایم، تا با تصویب دولت بتوانیم حمایت بیشتری از تولید داخلی به وسیله تعرفه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر موضوع مطرح شده دیگر در مورد توجه بیشتر به معادن بود که در این جلسه تهیه نقشه راه چهار ساله توسعه معدنی کشور را تشریح کردیم تا نمایندگان مردم در مجلس در جریان این مسئله قرار بگیرند و این نقشه راه را به کمیسیون‌ها ارائه کرده‌ایم، تا نمایندگان نظرات خود را انتقال دهند، عنوان کرد: توضیحی در باره تهیه سند استراتژی توسعه صنعت ایران و مسیر طی شده برای رسیدن به آن ارائه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در خصوص تو سعه شهرک‌های صنعتی و نقش سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو در توسعه مناطق محروم و روستایی نمایندگان دغدغه داشتند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های دولت دوازدهم در این زمینه در جلسات آینده برای نمایندگان تشریح می‌شود.