۸۰ درصد صنایع توانایی دریافت تسهیلات جدید دولت را ندارند/ فکری به حال نیروی بیکار کنید

تجارت ۱۴.۵ میلیارد دلاری ایران در ایام کرونا/وزن صادرات ۳ برابر واردات شد
1 اردیبهشت 1399
یادداشت/ صادرات، پشتوانه جهش تولید و مقابله با تحریم در پساکرونا
8 اردیبهشت 1399

۸۰ درصد صنایع توانایی دریافت تسهیلات جدید دولت را ندارند/ فکری به حال نیروی بیکار کنید

خبرگزاری تسنیم جمعه 29 فروردین 99: ابراهیم غلام‌زاده  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه قرار بود در بهمن ماه سال گذشته افزایش قیمت ها در بخش سیمان اعمال شود اما متأسفانه این موضوع به اردیبهشت ماه امسال موکول شد، اظهارداشت:با توجه به وضعیت کشور و بیماری کرونا واقعا مشخص نیست تغییرات قیمت سیمان چه زمانی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی سیمان به دلیل کمبود نقدینگی و نیاز به قطعات به سختی مشغول تولید هستند، افزود: هنوز مشخص نیست دولت چه برنامه ای برای کمک به صنایع دارد. به نظر می رسد تا زمانی که دولت با موج جدید بیکاری روبه رو نشود فکری به حال وضعیت نامناسب صنایع نکند.

این تولیدکننده سیمان اضافه کرد: این روزها دولت مدام از تخصیص  تسهیلات 52 هزار میلیارد تومانی به کسب و کارهای آسیب دیده در این شرایط کرونا صحبت می کند اما باید دید این اظهارنظرها فقط در کاغذ است یا در عمل هم تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

غلام زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی درگیر بدهی های مالیاتی و بانکی هستند، افزود: در این شرایط سیستم بانکی تمایلی به ارائه تسهیلات جدید به آنها ندارد چطور و با چه سازکاری می خواهند به تولیدکننده تسهیلات جدید بدهند.

به اعتقاد این تولیدکننده در حال حاضر 80 درصد تولیدکنندگان توانایی دریافت تسهیلات جدید دولت را ندارند و باید در این رابطه فکر اساسی شود.

این تولیدکننده سیمان با اعلام اینکه تقاضا در بازار کاهش یافته و رکود شدیدی حاکم است، گفت: نمی دانیم تا کی با این شرایط می توانیم فعالیت کنیم. صنعت نیازمند کمک است تا بتواند نقش موثری داشته باشد.