یک توجیه جالب برای حذف کمیسیون “تولید ملی”/ تا امروز حتی یک موضوع “حمایت از تولید” در مجلس دهم مطرح نشد

باقری: ۷۵۰۰ بنگاه اقتصادی زیر ظرفیت کار می‌کنند/ خوش‌چهره: ۷۰ درصد درآمد دولت از نفت و ۳۰ درصد از مالیات است
2 مهر 1395
تورم تولیدکننده ۳.۸ درصدی در سال ۹۴
2 مهر 1395

یک توجیه جالب برای حذف کمیسیون “تولید ملی”/ تا امروز حتی یک موضوع “حمایت از تولید” در مجلس دهم مطرح نشد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 31 شهریور 95 شناسه خبر 1192284 : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توجیه اینکه چرا کمیسیون تولید ملی در مجلس دهم حذف شده، با

بیان اینکه حمایت از تولید باید اولویت همه کمیسیون‌های مجلس باشد، گفت: البته تا امروز حتی یک موضوع “حمایت از تولید” در مجلس دهم مطرح نشد.
سید حسن حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد عدم موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید اظهار داشت:‌ مسئله حمایت از تولید، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مسئله‌ای است که نباید تنها یک کمیسیون به این موضوعات بپردازد زیرا این مسائل باید از اولویت‌های همه کمیسیونها باشد. اگر یک کمیسیون مختص موارد فوق باشد کمیسیون‌های دیگر از پرداختن به این موضوعات غافل می‌شوند.

وی افزود: برای حمایت از تولید باید قوانین و مقرراتی که در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، فرهنگ، بودجه، ارز، صنعت، اجتماع و غیره مغایر با تولید است، بررسی و برطرف شود بنابراین نباید یک کمیسیون خاص به این موضوع بپردازد. آیا کمیسیون های دیگر از جمله اقتصادی، اجتماعی ، صنعت و یا دیگر کمیسیون‌ها، مسئولیتی در مقابل تولید ندارند؟ بر همین اساس با تشکیل کمیسیون تخصصی حمایت از تولید یا اقتصاد مقاومتی موافق نیستم.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه رویکرد حمایت از تولید باید در همه قوانین و مقررات دیده شود، گفت:‌ تا امروز در مجلس موضوعی به منظور حمایت از تولید مطرح نشده است ولی با وزارت‌خانه‌های اقتصاد و صنعت جلساتی برای بررسی موانع تولید و قوانین مغایر با تولید برگزار کرده‌ایم و قرار شده موانعی که دولت امکان لغو آن را دارد، برطرف و قوانینی که مجلس می تواند حذف کند را، دولت شناسایی و در قالب لایحه و یا طرح در مجلس بررسی کنیم.

حسینی شاهرودی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از مسائلی که دولت می‌توانست برای حمایت از تولید به شخصه اقدام کند را انجام داده و به نوعی برخی اقدامات ابتدایی برای شروع انجام شده ولی هنوز کار زیربنایی در این راستا به نتیجه نرسیده است.