گرایش ایرانی‌ها به سرمایه‌گذاری در آثار هنری با هدف کسب سود

یک سوم ارز دولتی واردات موبایل را ۱ نفر گرفت
19 تیر 1397
“متخلفان ثبت سفارش خودروها از افراد سازمان توسعه تجارت بودند”
19 تیر 1397

گرایش ایرانی‌ها به سرمایه‌گذاری در آثار هنری با هدف کسب سود

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 تیر 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از لس آنجلس تایمز، هفته گذشته در طی دو روز، ده ها اثر هنری خلق شده توسط هنرمندان ایرانی در حراج سالانه تهران به فروش گذاشته شد. حراج تهران از سال 2012 حداقل سالی یک بار برگزار می شود. نهمین دوره این حراجی فرصتی بود برای برخی از سرمایه گذارانی که قصد دارند دارایی های خود را در آثار هنری سرمایه گذاری کنند.

بخشی از نخبگان ایرانی، که بسیاری از آنها در آپارتمان های لوکس مناطق شمالی تهران زندگی می کنند، هنر را یک وسیله سرمایه گذاری مطلوب در وضعیتی می دانند که سایر بخش های اقتصاد ایران وضعیت چندان خوشایندی ندارد.

هاشمی، مالک یک گالری در میدان ونک تهران می گوید: «این کار در مقایسه با سایر انواع سرمایه گذاری ها در ایران پرسود است و در عین حال هنرمندان جوان را تشویق می کند که هنر خود را ادامه بدهند و امیدوار باشند که روزی استعدادهای خلاقانه آنها مورد ارزش گذاری قرار گیرد… هنر نمی تواند بدون حامیان ثروتمند و جامعه ای که قدر آن را بداند رشد کند.»

حسین پاکدل، بازیگر تئاتر مسئول برگزاری این حراج است و شماره ها و قیمت ها را با آهنگی موزون و زیبا می خواند. اکثر 140 پیشنهاد دهنده ای که در این دوره ثبت نام کرده اند، درحراج های قبلی نیز حضور داشته اند.

در میان خریداران یک مهندس 42 ساله دیده می شود که نام خود را حمید ثبت کرده و 700 میلیون ریال برای خرید نقاشی یک روستای فرانسوی اثر ابوالحسن صدیقی پرداخته است.

حمید که ظروف نقره جمع آوری می کند می گوید، اولین باری است که در این حراجی شرکت کرده است. او می گوید تابلوی نقاشی روستای فرانسوی را با هدف سرمایه گذاری خریداری کرده است. «آینده کسب و کار من به عنوان یک مهندس و سهم من از یک کارخانه خصوصی چندان امیدوار کننده نیست. من به سرمایه گذاری در آثار هنری روی آورده ام که آینده خوبی دارد.»