کمیابی پوشک و تولیدکنندگان کامیاب از ارز دولتی

۴۰۰ کارگران داروگر برای بار سوم به تعطیلات اجباری رفتند
22 شهریور 1397
رئیس سازمان بهره‎وری از یک آمار عجیب خبر داد؛ رشد بهره‌وری، صفر
22 شهریور 1397

کمیابی پوشک و تولیدکنندگان کامیاب از ارز دولتی

خبرگزاری تسنیم شنبه 17 شهریور 97 : تولیدکننده­ اتو کشیده ­ای که در شرایط حساس کنونی و التهاب جامعه ارز دولتی 4200 تومانی دریافت کرده است و پس از واردات مواد اولیه یا از ترخیص آن از گمرک تعلل می ­کند، یا به بهانه ­های واهی از عرضه عادی محصول در شبکه­ های توزیع اجتناب می ­کند تا با کمیابی محصول، جامعه را آماده گرانی آن بکند و سود بادآورده کلانی به جیب بزند چه عنوان با مسمایی می­ تواند داشته باشد؟

حکایت امروز پوشک بچه دقیقاً همین است. اما دردآورتر این است که این تولیدکننده یک سرمایه ­گذار خارجی است که با وعده سرمایه­ گذاری کلان و ورود سرمایه و تکنولوژی روز با مشوقهای فراوان دولت وارد کشور شده است و پس از مدتی با حذف تولیدکنندگان گرفتار مشکلات فراوان داخلی سهم بالایی در بازار کسب کرده است و هم اکنون چنین رفتاری با مردم کشورمان از خود نشان می­ دهد.

اگر همین تولیدکننده در کشور متبوع خود چنین اقدامی می­ کرد، مهر سیاه خیانت بر پیشانی او نمی­ کوبیدند؟

دیگر نمی ­توان کمبود کالا را صرفاً بر گردن دلالان و افزایش تقاضای مردم یا عدم ترخیص به موقع کالا از گمرکات انداخت و تولیدکننده به سادگی از پاسخگویی قسر در برود.

رهبر معظم انقلاب کمیابی پوشک بچه را برای عصبانی کردن مردم میوه عدم نظارت مسئولین ذیربط و گونه ­ای خرابکاری توصیف کردند. وزارت صنعت، معدن و تجارت صرفاً مسئولیت ذاتی حمایت از تولیدکنندگان را ندارد بلکه نظارت و رسیدگی به تخلفات تولیدکنندگان را نیز به عهده دارد و باید تولیدکنندگان محصولات سلولزی و بهداشتی را درباره شرایط موجود بازار این محصولات به پاسخگوئی وا دارد.