کمبود پوشک در بازار برطرف شد/ خبری از ارزانی نیست

هیچ کمبودی در تأمین شیرخشک نداریم
14 شهریور 1397
کالاهای احتکار شده چگونه توزیع می‎شود؟
14 شهریور 1397

کمبود پوشک در بازار برطرف شد/ خبری از ارزانی نیست

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 13 شهریور 97 : عباس فصیح خوشگرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مشکل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرکات برطرف شده، اظهار داشت: حدود 15تا20 روز بود که مواد اولیه واحدهای تولیدی در گمرکات به دلیل اختلاف نظر در پرداخت ارز 4200 تومانی یا ارز آزاد مطرح بود که در نهایت توافق شد مواد اولیه تولیدکنندگان سلولزی با نرخ آزاد ترخیص شوند.

وی با اعلام اینکه طی روزهای اخیر مشکل تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی برطرف شده است، افزود: طی 7 تا 8 روز آینده مشکل کمبود پوشک برطرف می‌شود اما باید این نکته را تأکید کنم که به دلیل تخصیص ارز آزاد در مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشک هنوز شاهد کاهش قیمت پوشک نیستیم.

رئیس انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی تصریح کرد: پوشک همچنان ارزان نمی‌شود اما مردم با ورود کالاهای جدید مشکل کمبود در این بخش نخواهند داشت.

وی در خصوص احتکار پوشک در سطح بازار نیز اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی به هیچ عنوان پوشک احتکار نکرده بلکه برندهای خارجی که بعضاً در سال 95 وارد کشور شده بودند، در انبارها نگهداری می‌شدند که با ورود تعزیرات به این بخش این موضوع نیز برطرف شده است.