دولت خود را متعهد به اجرای برنامه ششم نمی‌داند
28 آذر 1395
مردم و کارآفرینان نرخ رشد ۹.۲ درصد را لمس نمی‌کنند
30 آذر 1395

کره ۲۰ درصد گران شد

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 28 آذر 95 شناسه خبر 1270388 : قیمت کره در سطح خرده‌فروشی حدود ۲۰درصد افزایش‌یافته و هر بسته ۱۰۰ گرمی کره از ۲ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار تومان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران خبرگزاری تسنیم «پویا» از امروز قیمت کره در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران افزایش‌یافته است  و هر عدد کره 50 گرمی از هزار و 1300 تومان تا هزار و 14000 تومان به هزار و 600 تومان افزایش یافته است.

هر عدد کره 100 گرمی نیز از 2 هزار و 400 تومان تا 2 هزار و 500 تومان به 3 هزار تومان تا 3 هزار و 100 تومان افزایش‌یافته است.

بنابراین گزارش 28 اردیبهشت امسال رضا باکری دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در گفتگو با تسنیم خبر از برداشته شدن  ارز اختصاصی واردات کره و تبدیل از مبادله‌ای(دولتی) به ارز متقاضی ( بازار آزاد) بردای واردات این محصول داه بود.

وی در آن مقطع اشاره داشت که نرخ فعلی مصرف‌کننده  هر کیلوگرم کره 100 گرمی 2 هزار و 400 تومان ( هر کیلو گرم 24 هزار تومان) است.

به گزارش تسنیم کره از محصولاتی است که بخش عمده آن (حدود 90 درصد) از خارج کشور تأمین می‌شود و وارداتی است و صنایع داخلی صرفاً به بسته‌بندی این محصول اقدام می‌کنند و تغییرات نرخ ارز وارداتی تأثیرات مشخصی بر قیمت تمام‌شده این محصول دارد.

بعد از تغییر نرخ ارز وارداتی کره در اردیبهشت‌ماه سال جاری  مسئولان دولتی و حتی در مواردی بخش خصوص اعلام کردند که برداشته شدن ارز مبادله‌ای از واردات کره تأثیری بر قیمت این محصول نخواهد داشت اما قیمت این محصول حدود 20 درصد افزایش‌یافته است.

گزارش‌های میدانی تسنیم نشان می‌دهد که این افزایش قیمت در برخی از برندهای تولید کننده کره اعمال نشده است. گفتنی است که محصول کره شامل نرخ‌گذاری سازمان حمایت و برخورد تعزیراتی نیست.