کانال ارتباط مالی اتحادیه اروپا با ایران “هیچ” است

بازارها در یک سال گذشته چند درصد رشد داشته اند؟
24 دی 1397
«تقصیرِ تحریم است؟»|رئیس کنفدراسیون صادرات: تاثیر خودتحریمی‌ها بیشتر است
29 دی 1397

کانال ارتباط مالی اتحادیه اروپا با ایران “هیچ” است

خبرگزار ی تسنیم سه شنبه 25 دی 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، فریال مستوفی، امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: هیچ کشوری در اتحادیه اروپا، هنوز میزبانی SPV را نپذیرفته است و هیچ کشوری هم هنوز نمی‌داند که با چه مکانیزیمی باید SPV را اجرایی کند؛ بنابراین همه شرکت‌های بزرگ اروپایی هم می‌دانند که نمی‌توانند با ایران کار کنند و بنابراین SPV (کانال ارتباط مالی اتحادیه اروپا با ایران). یعنی هیچ!

بیشتر بخوانید

هجمه عسگراولادی به اصلاحات اخیر بانک مرکزی و سامانه نیما؛ “دو ماه است صادرات نمی‎کنم”
وی در خصوص همکاری کونلون بانک نیز گفت: سفر به چین و هنگ گنگ داشته و در جلسه‌ای که تمام بانک‌های چینی و نیز سایناشور در آن حضور داشتند، شرکت کردم. باید جهت اطلاع شما بگویم که بانک کونلون، بانکی است که خود در تحریم است؛ اگرچه بیش از 70 درصد سهام آن، متعلق به شرکت نفت چینی است و 60 درصد کار آن به دلار صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل به بانک کونلون، تکلیف شده که با ایران کار نکند.

مستوفی گفت: تنها موردی که کونلون با ایران کار خواهد کرد آن است که تمام معاملاتی که تا 30 اکتبر با این بانک انجام شده است، ادامه یافته و این هم تمام خواهد شد؛ اما این نکته هم باید در نظر گرفته شود که اگر ال‌سی باز شده از بانک‌های تحریمی بوده باشد، کونلون آن را انجام نمی‌دهد و باید ال سی را عوض کنند و از 15 بانک دیگر که مورد قبول است، کار باید انجام شود.

وی ادامه داد: بعد از این هم، کونلون تمام طرح‌های فولاد و پتروشیمی را نیز متوقف خواهد کرد و کونلون قرار است تنها در مورد مسائل بشردوستانه یعنی دارو و غذا، کار با ایران را ادامه دهد.

مستوفی گفت: وضعیت چین به این طریق است و هنگ کنگ نیز کاملا معاملات خود با ایران را بسته است.