کارخانه تعطیل شده “مشهد نخ” ۱۰ میلیارد تومان کالای انباری دارد

تجارت ایران و اروپا از ۵ میلیارد یورو گذشت
1 خرداد 1396
خرما کیلویی ۱۵ تا ۲۰هزار تومان شد/سود ۱۰برابری در جیب ۱۵۰دلال/تنظیم بازار رهاشده
3 خرداد 1396

کارخانه تعطیل شده “مشهد نخ” ۱۰ میلیارد تومان کالای انباری دارد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 1 خرداد 96 شناسه خبر 1416859 : دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به بیکاری ۲۲۰ کارگرمشهدنخ در سایه واردات از چین گفت:این کارخانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان کالای تولیدی انباشته شده دارد و همین موضوع باعث شده است که این کارخانه نتواند به فعالیت خود دهد.
هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عدم تمدید قرارداد کارگران کارخانه‌ ی “مشهدنخ” گفت: این کارخانه بیش از 10 میلیارد تومان کالای تولیدی انباشته شده دارد و همین موضوع باعث شده است که این کارخانه نتواند به فعالیت خود دهد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه 220 کارگر قراردادی بیکار شدند و قرارداد آنها تمدید نشده است، گفت:کارفرما تعهد کرده است که تا یک ماه آینده محصول خود را به فروش برساند و ظرف یک ماه آینده وضعیت عادی شود.

ابوی با بیان اینکه کارگران حقوق معوق ندارند گفت:نخی که در این کارخانه تولید می شود، نخ 100 درصد پلی استر است و مدتی است همین نخ را از چین وارد می‌کنند که اصلاً از نظر کیفیت با تولیدات ایرانی قابل مقایسه نیست. واردات محصولات چینی باعث شده است که محصولات ما به فروش نرسد.

به گزارش تسنیم، صراف‌زاده مدیر فروش «مشهدنخ» ضمن تایید مشکلات ایجاد شده بر سر راه فعالیت کارخانه در تشریح موضوع می‌گوید: کارخانه «مشهدنخ» از فردا صبح (امروز) تعطیل خواهد شد و تمامی کارگران هم به اجبار بیکار خواهند شد؛ واردات بی رویه و وجود کالاهای قاچاق، عامل اصلی این مشکل است و دیگر توان تولید و رقابت با کالاهایی که زیر قیمت واقعی و بی‌کیفیت تولید می‌شود را نداریم، هرچه هم داد زدیم صدای ما را نشنیدند، دوسال است کارخانه فقط زیان می‌دهد.