پیشنهاد تشکیل «کمیته راهبردی رفع موانع تولید» با حضور نمایندگان سه قوه

گفتگو| رونق تولید تنها راه «بی‌اثرکردن تحریم»/ ۲ مانع بزرگ «رونق تولید» چیست؟
3 آذر 1398
امکان صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری فرش دستباف ایران به چین
24 آذر 1398

پیشنهاد تشکیل «کمیته راهبردی رفع موانع تولید» با حضور نمایندگان سه قوه

خبرگزاری تسنیم شنبه 2 آذر 98 : بهرام شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه رهبری چندین سال است که در قالب شعار سال و سخنرانی‌های مختلف مشکلات اقتصادی کشور را مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان اجرایی کشور هنوز بر رفع موانع پیش روی اقتصاد کشور متمرکز نشدند و همین مساله شرایط را برای فعالیت تولیدکنندگان سخت کرده است.

وی با بیان اینکه در دیدار اخیر رهبری با تولیدکنندگان نکات بسیار خوبی مطرح شد، افزود: مهم اینجاست که مسئولان سه قوه تا چه میزان به این نکات توجه کرده و اقدامات اجرایی را برای رفع مشکلات اقتصادی و توانمندسازی تولید داخل انجام خواهند داد.

این فعال اقتصادی بر ضرورت ایجاد یک کمیته راهبردی برای رفع موانع تولید در سه قوه تأکید کرد و گفت: تا پیش از این ستادها و کمیته‌های مختلفی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ایجاد شده اما در عمل تولیدکننده شاهد گشایش کاری نبوده است به همین دلیل باید با ایجاد یک کمیته راهبردی فعالیت تمام بخش ها برای کمک به تولیدکننده داخلی رصد شود.

شکوری اضافه کرد: بخش های مختلف در سه قوه باید توضیح دهند که چرا منویات رهبری در بخش تولید را اجرایی نکرده اند. از طرف دیگر تولیدکنندگان هم می‌توانند مشکلات خود را به این کمیته انتقال دهند تا در رفع مشکلات گشایش ایجاد شود.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان به دلیل دور زدن تحریم متهم به قاچاق شده‌اند، تصریح کرد: در طول چند سال اخیر تولیدکنندگان علاوه بر مشکلات بین المللی در داخل کشور با موانع بسیاری روبه رو شده اند که حل شدن آنها نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است.