وضعیت صنایع را از ما بپرسید/ رشد ۸.۸ درصدی صنعت را تایید نمی‌کنم

مشکل قاچاق فراتر از فرآیند اداری و تجهیزات است/ عده‌ای در برابر اصلاح سیستم مقاومت می‌کنند
8 شهریور 1395
قول نوبخت برای پرداخت غرامات کشاورزان تا پایان شهریور
11 شهریور 1395

وضعیت صنایع را از ما بپرسید/ رشد ۸.۸ درصدی صنعت را تایید نمی‌کنم

خبرگزاری تسنیم 8 شهریور 95 شناسه خبر 1171354:  رئیس خانه صنعت و معدن گفت: با توجه به وضعیت فعلی صنایع، آمار رشد ۸.۸درصدی در گروه صنعتی را تایید نمی‌کنم.عبدالواحد سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اعلام آمار رشد اقتصادی از سوی مرکز آمار ایران گفت: اعلام رقم رشد 8.8درصدی در گروه صنعت از نظر ما تایید نمی‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه ما به عنوان فعالین صنایع در خانه صنعت و معدن در میدان واقعی  تولید و صنعت قرار داریم، به نظر نمی‌رسد این آمار صحیح باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: عمده‌ترین صنایع فعال در کشور، صنایع کوچک و متوسط می‌باشد و بیشتر وضعیت این صنایع رصد می‌شود.

سهل آبادی ادامه داد: با توجه به تحرکاتی که از سوی دولت برای بحث خروج از رکود مشاهده می‌شود بارقه‌هایی از امید در وضعیت صنایع ایجاد شده است که برای محقق شدن آن نیاز به زمان کافی است. چراکه تغییرات مثبت در این حوزه به آرامی انجام می‌شود.

وی افزود: روند شناسایی و ارزیابی و نهایتا معرفی به بانک صنایع کوچک و متوسط روند مثبتی بوده است، ما فکر می‌کنیم، با ارائه تسهیلات، واحدهای تولیدی  بتوانند رشد کنند و شرایط  صنایع کوچک و متوسط برای ادامه فعالیت  بهتر شود.

سهل آبادی در پاسخ به این پرسش که مشکل اصلی تولیدکنندگان نقدینگی است یا نبود تقاضا گفت: به هرحال رکود در اقتصاد کشور ما حاکم است از طرفی تولید ما هم به گونه‌ای نیست که بتواند به صورت کمی با محصولات خارجی رقابت کند.

رئیس خانه صنعت و معدن تصریح کرد: صنایعی که امکان تولید داشتند امروز با مشکلات نبود تقاضا رو به رو هستند و تولیدکنندگانی که برای عرضه مشکل نداشتند و محصولات رقیب خارجی آنها در بازار توزیع می‌شد به منابع مالی مناسب دسترسی نداشتند.

وی افزود، متاسفانه بعد از تلاطم‌های ارزی و رکود ایجاد شده در کشور برخی از تولید کنندگان با مشکلات مالی رو به رو شدند و کمک و دستگیری از این افراد هم به خوبی انجام نشد.