وضعیت تولید در ۶ ماه نخست سال تغییر نکرد/ بانک‌ها با تولیدکننده همکاری نمی‌کنند

کارگروه تنظیم بازار دستور حجتی را نقض کرد/مجوز واردات گندم دپو شده در گمرک صادر شد + سند
27 شهریور 1395
سیاست‌های اشتغالزایی روحانی شکست خورده/دولت آمار بیکاری را از خانه‌های مردم بپرسد
28 شهریور 1395

وضعیت تولید در ۶ ماه نخست سال تغییر نکرد/ بانک‌ها با تولیدکننده همکاری نمی‌کنند

خبر گزاری تسنیم شنبه 27 شهریور 95 شناسه خبر 1188637  : رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه تا امروز حدود ۳۰ واحد از استان اصفهان تسهیلات جدید را دریافت کرده اند، گفت: برخلاف تمام صحبت‌ها همچنان سیستم بانکی شروط مختلفی را برای دریافت به واحدهای تولیدی بیان می‌کند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه 6 ماه از سال گذشته است اما با وجود تمام صحبت‌ها بخش تولید شاهد تصمیمات مهمی برای رفع مشکلات نبود، اظهارداشت: همچنان سیستم بانکی با کمبود منابع روبه رو است و همین امر روند پرداخت تسهیلات را به واحدهای تولیدی با کندی همراه می‌کند.

وی با بیان اینکه  در استان اصفهان 4 هزار واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات جدید به بنگاه های زودبازده ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد 900 واحد تولیدی به بانک ها معرفی و در حال حاضر حدود 30 واحد توانسته اند تسهیلات جدید را دریافت کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران اضافه کرد: برخلاف تمام صحبت‌ها همچنان سیستم بانکی شروط مختلفی را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بیان می‌کند که همین امر باعث می‌شود تا واحدهای کمتری امکان دریافت تسهیلات جدید را داشته باشند.

سهل آبادی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای گفت وگو استان رؤسای خانه های صنعت گله مندی های خود را از روند فعالیت بانک ها اعلام کردند، گفت: به نظر می رسد واحدهای تولیدی برای رفع مشکلات نقدینگی خود باید به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی بروند.