واحدهای صنفی پوشاک چینی را با مجوز قانونی عرضه می‌کنند

ایران بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان معرفی شد
12 اسفند 1395
سیب‌زمینی ۳۰۰ تومانی روی دست کشاورزان مانده است/ واردات سیب‌زمینی توجیه ندارد
15 اسفند 1395

واحدهای صنفی پوشاک چینی را با مجوز قانونی عرضه می‌کنند

خبرگزاری فارس جمعه 13 اسفند 95 : رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مبارزه با عرضه کالای قاچاق اولویت اصلی اصناف است، گفت: عرضه اکثریت قریب‌ به اتفاق پوشاک خارجی در واحدهای صنفی با مجوز قانونی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در حالی که بحث حمایت از تولید کالای ایرانی در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در یکی دو سال اخیر از سوی مسئولان بخش‌های مختلف کشور بسیار مطرح بوده است، اما با توجه به واردات کالاهای خارجی به ویژه در بخش پوشاک شاهد حمایت قابل توجهی در این بخش نیستیم.

در سال‌های گذشته صنف تولیدکنندگان پوشاک ایرانی در بخش‌های مختلف به دلیل واردات و به خصوص واردات غیرقانونی پوشاک بی‌کیفیت چینی، دچار آسیب‌ فراوانی شد و بسیاری از دارندگان واحدهای صنفی این بخش مجبور به تغییر شغل و یا تعطیلی واحدهای تولیدی خود شدند.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر با گذری به مناطق مختلف شهر تهران از بازار بزرگ گرفته، تا چهارراه و میدان ولی‌عصر(عج) و میدان ونک و سایر نقاط عرضه پوشاک نشان می‌دهد که  برخی واحدهای صنفی فقط عرضه کننده پوشاک و البسه چینی هستند که اگرچه نسبت به پوشاک ایرانی کیفیت قابل قبولی ندارد، اما به دلیل قیمت پایین و تعدد فروشگاه‌های عرضه، مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با دلیل فراوانی عرضه پوشاک خارجی و به ویژه پوشاک چینی در فروشگاه‌های سطح شهر تهران گفت: مغازه‌ها و واحدهای صنفی از عرضه و فروش کالاهای خارجی منع نشده‌اند و کالاهای وارداتی هم از جمله کالاهای قابل عرضه در سطح فروشگاه‌ها  است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه باید بررسی کرد که کار واحدهای عرضه کننده پوشاک خارجی قانونی یا غیرقانونی است، گفت: اکثریت قریب‌ به اتفاق کالاهای خارجی عرضه شده در سطح مغازه‌ها دارای مجوزهای قانونی و لازم هستند و عرضه‌کنندگان این کالاها حتما دارای برگ سبز گمرکی هستند.

وی با بیان اینکه مبارزه با عرضه کالای قاچاق اولویت اصلی اصناف است، افزود: مغازه‌هایی که کالای چینی و پوشاک چینی عرضه می‌کنند، به صورت مجاز و قانونی این کار را انجام می‌دهند.