هند بر واردات شیشه از ایران تعرفه بیشتری اعمال می‌کند

دولت از اقتصادِ گره خورده به سیاست خارجی فاصله بگیرد/ برای کارگران چینی و ترک شغل ایجاد کردید
6 فروردین 1396
مسیر “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” از استخدام‌های دولتی نمی‌گذرد
6 فروردین 1396

هند بر واردات شیشه از ایران تعرفه بیشتری اعمال می‌کند

خبرگزاری تسنیم شنبه 5 فروردین 96 شناسه خبر 1363429: به منظور حمایت از صنایع داخلی هند در برابر واردات کالاهای ارزان قیمت، مدیر کل تجارت خارجی هند توصیه کرده که تعرفه های ضد دامپینگ بر واردات شیشه شناور روشن از ایران اعمال شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دلار بیزنس، به منظور حمایت از صنایع داخلی هند در برابر واردات کالاهای ارزان قیمت، مدیر کل تجارت خارجی هند توصیه کرده که تعرفه های ضد دامپینگ بر واردات شیشه شناور روشن از ایران اعمال شود.

این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: «پس از بررسی درخواست های ارائه شده از سوی طرف های ذی نفع و مسائل مطروحه و با توجه به واقعیت های موجود، مقامات به این نتیجه رسیده اند که محصول مورد نظر صادراتی از ایران به هند به زیر قیمت عادی اش، موجب آسیب دیدن صنایع داخلی شده است. بنابراین، این سازمان توصیه می کند که تعرفه های ضد دامپینگی بر این کالا وضع شود تا مانع از آسیب دیدن صنایع داخلی گردد.»

این سازمان خاطر نشان ساخته که اعمال اقدامات ضد دامپینگ به هیچ وجه موجب محدود شدن واردات شیشه از ایران نخواهد شد، بنابراین این اقدامات دسترسی مصرف کنندگان بر این محصول را محدود نخواهد کرد.

درخواست اقدامات ضد دامپینگ توسط شرکت های گلد پلاس اینداستری، اچ ان جی فلوت 6 گلس و سینت کوبین ایندیا مطرح شده که بیش از 5 درصد کل تولید شیشه هند را در اختیار دارند.

شیشه شناور روشن در ساخت و ساز، خنک سازی، تولید آینده و صنایع انرژی خورشیدی مورد استفاده دارد.