نگرانی کنیا از تأثیر تحریم‌های ایران بر صادرات چای این کشور

«تجربه جهانی حمایت از تولید»‌ ــ ۲|فرانسه به تولید زمین رایگان و وام ۱درصد می‎دهد
8 خرداد 1397
طرح حضور دائمی کالاهای ایرانی در بازار عراق
10 خرداد 1397

نگرانی کنیا از تأثیر تحریم‌های ایران بر صادرات چای این کشور

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 7 خرداد 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دی استار، صادرات حدوداً 20 میلیون کیلویی چای کنیا به ایران احتمالاً از تحریم‌های جدید آمریکا علیه تهران آسیب خواهد دید.

رسانه‌های داخلی کنیا گزارش دادند، حدود 10 میلیون شیلینگ چای کنیایی در دست تجار این کشور بدون خریدار مانده است و این وضعیت احتمالاً در ماه‌های آینده بدتر خواهد شد.

آلفرد بوسولو، مدیرکل سازمان کشاورزی و غذای کنیا گفت، این اقدام دولت آمریکا به تجاری که به ایران چای صادر می‌کنند آسیب خواهد زد. «ما احتمالاً به‌دلیل تحریم‌ها قادر به صادرات چای به ایران نخواهیم بود. اما ما داریم با احتیاط بازار را رصد می‌کنیم». طی سال‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌های آمریکا صادر کنندگان کنیایی نتوانسته بودند پول چای صادراتی خود به ایران را دریافت کنند. خریداران ایرانی به تجار کنیایی توصیه کرده بودند حساب‌های بانکی‌ای را در اروپا یا امارات باز کنند تا خریداران بتوانند از این طریق پول چای را پرداخت نمایند.

اما هادی فرجوند، سفیر ایران در کنیا معتقد است تجارت چای بین ایران و کنیا از تحریم‌ها تأثیر نخواهد پذیرفت زیرا حتی قبل از توافق هسته‌ای نیز فروش چای به ایران از ثبات برخوردار بود. وی افزود، ابتکاراتی وجود دارد که می‌تواند بازار چای کنیا در ایران را ارتقا بخشد.