نبود زیرساخت‌ مناسب برای تولید در برخی نقاط کشور/ لزوم کاهش هزینه برق صنایع

واردات ۲ هزار میلیارد تومان موبایل قاچاق/ ۳ برند ۸۰ درصد سهم بازار را تشکیل داده‌اند
26 دی 1396
ایران هشتمین بازار بزرگ رنو فرانسه شد
28 دی 1396

نبود زیرساخت‌ مناسب برای تولید در برخی نقاط کشور/ لزوم کاهش هزینه برق صنایع

خبرگزاری فارس دوشنبه 25 دی 96 : سرپرست شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت: انتظار صنعتگران از دولت این است که زیرساخت های اولیه تولید را در نقاط مختلف ایجاد کند تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بتوانند تولید و اشتغال را در کشور توسعه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر رحیمی با بیان اینکه متأسفانه در اکثر نقاط کشور از جمله جزیره قشم زیرساخت های مناسب از جمله آب، برق و گاز فراهم نیست، اظهار داشت: انتظار تولیدکنندگان از دولت این است که زیرساخت های اولیه و اساسی تولید را در نقاط مختلف کشور فراهم کند تا سرمایه گذاران و صنعتگران بتوانند به تولید و اشتغال‌زایی بپردازند.

وی تأکید کرد: مهمترین خواسته ما از دولت این است که لوله کشی آب و گاز انجام شود و دیماند مناسب برق جهت تولید را در اختیار صنایع قرار دهد تا هزینه برق مصرفی کاهش یابد.

رحیمی در ادامه از افتتاح واحد تولید هیدروکسید روی از باطله ها به ظرفیت 20 تن در شرکت ذوب و احیای روی قشم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تولید آزمایشی این واحد آغاز شده و به زودی با حضور مقامات به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه احداث واحد تولید هیدروکسید روی از باطله‌ها از سال 94 شروع شده است، گفت: فاز اجرایی این پروژه در سال 95 آغاز شده و در این فرآیند، خاک با عیار 4 تا 5 درصد  (موجود در محل دپو باطله ها) به کنسانتره 20 درصد تبدیل و به ابتدای خط تولید ورق روی منتقل می شود.

رحیمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 96 درصدی واحد تولید کنسانتره هیدروکسید روی، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی کارخانه تقریباً اکثر تولیدات شرکت صادر می شود، در واقع تولید این مجتمع صادرات محور است و فقط حدود 5 درصد از تولیدات ما در بازار داخلی به فروش می رسد.