میز ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات صنعت تایر برگزار می‌شود

سهم ۷۸۴ میلیون دلاری طرح‌های صنعتی و معدنی از سرمایه گذاری خارجی
22 دی 1398
افت ۸۵ درصدی تجارت ایران و آمریکا/ واردات ماهانه از ایران صفر شد
22 دی 1398

میز ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات صنعت تایر برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 18 دی 98 : به گزارش خبرگزاری تسنیم،  مهدی صادقی نیارکی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک با اشاره به برنامه های راهبری وزارت صمت گفت: برنامه های وزارت صمت در 7 محور و شامل 34 پروژه انجام شده است که اصلی ترین برنامه این محورها برنامه های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل و پروژه نهضت ساخت داخل است.

سرپرست معاونت امور صنایع در ادامه تصریح کرد: با بهم رسانی توانمندی ها و نیاز مندی ها در وزارت صمت تاکنون 7 میز تعمیق ساخت داخل به ارزش حدود 456 میلیون یورو برگزار شده است که 280 حدود میلیون یورو آن مربوط به صنعت خودرو و قطعه سازی است و 118 میلیون یورو قرارداد ها و تفاهم نامه هایی است که متعلق به صنعت مخابرات و رتبه بعدی مربوط به صنعت سازندگان تجهیزات پتروشیمی درحدود 92 میلیون یورو عقد قرارداد و تفاهم نامه است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های آتی میزهای ساخت داخل گفت: میزهای ساخت داخل در صنایع لوازم خانگی و تاسیسات، خودرو، ریلی و تجهیزات پتروشیمی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع در بخش دیگری از سخنانش صنعت تایر را با توجه به نقش مهم آن در لجستیک کشور، به عنوان صنعتی راهبردی برشمرد و‌ بیان کرد : در حال حاضر زیر ساخت ولجستیک حمل و نقل کشور ما مبتنی بر حمل و نقل جاده ای است.

سرپرست معاونت امور صنایع پیشنهاد برگزاری رویداد میز ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات صنعت تایر را داد و گفت: هدف از این رویداد کاهش وابستگی، افزایش کیفیت و تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به عمق ساخت داخل و حداکثر کردن سود در زنجیره ارزش زنجیره و سود ارزش که از اهداف نهضت ساخت داخل است.

صادقی نیارکی گفت:نهضت ساخت داخل از جنس فعالیت جهادی و مقدس است ودر تلاطم ها و تکان های اقتصادی تولید‌کنندگان بودند ،کاری نهضتی انجام می هد.

وی با اشاره به افزایش تولید (TBR ) گفت: با گشایش کارخانه آرتاویل در اردبیل تولیداین محصول به 300 هزار حلقه در سال افزایش پیدا کرد.