میتسوبیشی خودروی برقی به بازار ایران عرضه می‌کند

دلیل واقعی توقف تولید پراید اعلام شد
19 مرداد 1396
تخم مرغ اجازه واردات گرفت + سند
19 مرداد 1396

میتسوبیشی خودروی برقی به بازار ایران عرضه می‌کند

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 17 مرداد 96 شناسه خبر 1486261 : شرکت میتسوبیشی موتورز یک نسخه برقی-هیبریدی از خودروی آوتلندر خود را تا پاییز امسال در بازار ایران عرضه خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری نیکی، شرکت میتسوبیشی موتورز یک نسخه برقی-هیبریدی از خودروی آوتلندر خود را تا پاییز امسال در بازار ایران عرضه خواهد کرد.

لغو تحریم های غرب علیه ایران موجب رونق صنعت تولید و وادرات خودرو به ایران شده است. از سوی دیگر، آلودگی شدید هوا در شهرهای ایران تقاضا برای خودروهای سبز را افزایش داده است. خودروی بازطراحی شده آوتلندر، دارای دو موتور است که یکی با انرژی برق کار می کند. این خودرو در ژاپن ساخته شده و به ایران ارسال گشته است.

حتی با وجود کاهش تعرفه های واردات و دیگر مشوق های در نظر گرفته شده برای خودروهای برقی و هیبریدی، تاثیرات باقی مانده از تحریم ها، همچنان مانع از واردات این خودروها به ایران شده است. به علاوه برای استفاده از این خودروها، باید ایستگاه های شارژ سریع مورد نیاز این خودروها در ایران ایجاد شود.

این خودروهای برقی هیبریدی که از دو موتور (یک موتور معمولی و یک موتور برقی) استفاده می کنند قابل شارژ شدن در خانه هستند.

شرکت میتسوبیشی قبلا خودروهای برقی هیبریدی خود را در ژاپن و اروپای غربی به فروش رسانده و قصد دارد امسال بازار این خودروها را در امریکا و شرق اروپا نیز گسترش دهد.

ایران اولین کشور خاورمیانه خواهد بود که این خودرو در آن عرضه می شود. ایران جایگاه حدودا بیستم را در بین بازارهای بزرگ خودروی جهان در اختیار دارد و سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در این کشور به فروش می رسد.

تقاضا برای خرید خودروهای جدید در ایران در حال افزایش است. میزان فروش خودروهای شرکت میتسوبیشی در ایران در طی یک سال رشدی 16 برابری داشته و به 3200 دستگاه در سال 2016 رسیده است. این شرکت قصد دارد تعداد نمایندگی های فعال خود در ایران را از 41 نمایندگی به حدود 50 نمایندگی افزایش دهد و از این طریق فروش خود در بازار ایران را بالا ببرد.