مذاکرات ایران و اروپا برای امضای توافق جامع گمرکی

صادرات کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکل جدید دولت
8 دی 1397
طرح جدید مجلس برای مقابله با رانتخواری در توزیع کالاهای اساسی
8 دی 1397

مذاکرات ایران و اروپا برای امضای توافق جامع گمرکی

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 5 دی 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند نیوز، ایران و اتحادیه اروپا در حال بازبینی یک قرارداد جامع گمرکی و سایر  برنامه ها برای همکاری‌ هستند.
حسین کاخکی، مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی گمرک ایران گفت:« ایران به دنبال امضای یک قرارداد همکاری دو جانبه با اتحادیه اروپا است».
او گفت:« ایران بیش از دو سال است مذاکراتی جدی برای امضای این قرارداد با اتحادیه اروپا برگزار می کند. آنها خواستار یکسری مدارک هستند که ما آماده کرده ایم. مدیران عامل گمرکی ایران و اتحادیه اروپا در دو نشست شرکت کردند و دو هیئت نمایندگی از اتحادیه اروپا به خاطر این مسئله به ایران سفر کرده اند».
کاخکی ادامه داد:« هیات های نمایندگی اتحادیه اروپا از گمرک ایران بازدید و جلساتی با مقامات سازمان گمرک و همچنین سازمان بنادر و کشتیرانی ایران برگزار کرده اند».
«اتحادیه اروپا کشور های زیادی را در بر میگیرد و هر کشور اروپایی باید ایده خودش را در این زمینه داشته باشد. ایران منتظر امضای این قرارداد است».
این مقام ایرانی اشاره کرد که این قرارداد با اتحادیه اروپا یعنی همکاری در زمینه گمرک زمینی و دریایی. او اضافه کرد:« طبیعتاً همکاری گمرکی مرزی با کشورهای اروپایی متفاوت است. مثلاً همکاری گمرکی ایران با اتریش شامل همکاری فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی وین نیز میشود».
این قرارداد جامع است و ارتباطات اداری و همکاری مشترک در تبادل اطلاعات را هم شامل می شود که تشریفات گمرکی را آسان میکند.

بیشتر بخوانید

268 میلیون دلار کالای غیرنفتی امسال از گمرک آستارا صادر شد
دسترسی هکرها به مکاتبات اتحادیه اروپا درباره ایران و سایر کشورها