مجلس بعد از بررسی بودجه سراغ قانون رفع موانع تولید می‌رود

حرکت بخش صنعت طی ۴۰ سال گذشته رو به جلو بوده است
14 بهمن 1397
هیچ خودرویی نباید در پارکینگ‌ها انبار شود
14 بهمن 1397

مجلس بعد از بررسی بودجه سراغ قانون رفع موانع تولید می‌رود

خبرگزاری تسنیم شنبه 13 بهمن 97 :

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  سید فرید موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه یراق‌آلات و ماشین‌آلات و چوب اظهار کرد: صنعت چوب کشور به دلیل تلاقی که با هنر دارد از جایگاه ویژه‌ای در کشورمان برخوردار است و افراد مختلفی در قالب فعالیت‌های خرد و کوچک و بزرگ به این صنعت ورود می‌کنند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی دولت و مصوبه‌هایی که مجلس در این ارتباط دارد امیدواریم که بتوانیم این حرفه و صنعت را به صورت عام و صنعت یراق‌آلات را به صورت خاص از وضعیت فعلی خارج کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه صادرات باشد که با توجه به شرایط کنونی کشور اهمیت آن دو چندان شده است.

موسوی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی دو موضوع رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ بخش‌هایی از قانون بهبود فضای کسب و کار در کشورمان به خوبی اجرا نشده که این مسئله برای همه تولیدکنندگان مشخص است و امید می‌رود مجلس در همکاری با دولت بتواند مشکلات را رفع و این قانون را به طور کامل اجرا کند. زیرا برای کل صنعت کشور بویژه صنایع کوچک و متوسط اثرگذاری‌های مثبتی خواهد داشت.

وی گفت: در بحث اجرا نیز برخی از دستگاه‌ها نسبت به اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار نقایصی داشته‌اند که امیدواریم این موارد با پیگیری‌های مجلس برطرف شود.

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که مجلس پس از خاتمه مباحث بودجه‌ای درباره قوانین رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار اقدام به بازنگری و نظارت بیشتری کند.

بنابراین گزارش بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی نیز در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد : ایران در تولید ام دی اف و صنایع چوب بسیار پیشرفته است و این نمایشگاه محلی برای بروز توانمندی های شرکت های داخلی و تحقق اشعار امسال در حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: این نمایشگاه از امروز تا شانزدهم بهمن ماه از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان و فعالان این صنعت است.

بیشتر بخوانید

برپایی جلسه رفع موانع تولید واحدهای صنعتی شرق مازندران در نکا
80 درصد مصوبات رفع موانع تولید در کاشان اجرایی شد