قیمت لاستیک همچنان در حال صعود/ خبری از تشدید نظارت نیست

بی نیازی به واردات ۲ نوع خودروی سنگین
22 مهر 1402
واردات روغن خام ۵۷درصد افزایش یافت
22 مهر 1402

قیمت لاستیک همچنان در حال صعود/ خبری از تشدید نظارت نیست

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 17 مهر 1402 : در حالی وزارت صمت بسته پیشنهادی برای کنترل قیمت لاستیک در بازار و تشدید نظارت برای مقابله با تخلفات را داده که نه از ارزانی لاستیک خبر شده و نه از تشدید نظارت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از نیمه شهریورماه امسال التهابات در بازار خرید و فروش لاستیک داغ شده و واحدهای تولیدی نبود مواد اولیه را بهانه کرده و ضمن کاهش حجم تولید محصول کافی وارد بازار نمی‌کنند، از طرف دیگر بازار نیز با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت‌ در انواع تایرهای سواری است.

با گذشت 20 روز از التهابات بازار در نهایت سکوت وزارت صمت شکسته شد و فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: جبران کمبود لاستیک خودرو در کشور مستلزم تأمین ارز برای واردات در این بخش و ساماندهی حوزه توزیع از طریق خروج آنها از حالت سنتی و ثبت نام توزیع کنندگان لاستیک در سامانه جامع تجارت است.

بیشتر بخوانید

چرا لاستیک خودرو گران شد؟
معاون وزیر صمت: افزایش قیمت مشکل صنعت لاستیک را حل نمی‌کند
این وزارتخانه بسته پیشنهادی خود مبنی بر تأمین ارز از مسیر تالار دوم سامانه نیما و کاهش تعرفه واردات ده درصدی ارائه داده است تا در بازه زمانی سه ماهه بتوان لاستیک خودرو را به یک قیمت معقول رساند و وظیفه بازرسان در این بخش رصد بازار لاستیک خودرو است تا قیمت آن از رقم معقولی بیشتر نشود.

با وجود صحبت‌های معاون وزیر کمبود لاستیک به همراه افزایش نرخ ارز باعث شده تا رشد قیمت‌ها در بازار وارد فاز جدیدی شود به نحوی که لاستیک سمندی به قیمت 4 میلیون و 100 هزار تومان، پژویی به قیمت 3 میلیون و 900 هزار تومان و پرایدی به 3 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

بررسی‌ها از بازار لاستیک نشان می دهد که هنوز خبری از تشدید نظارت در بازار نیست و هرکس به صورت سلیقه‌ای قیمتی را برای تایرها پیشنهاد می‌کند، از آن طرف مردم نه می‌توانند به صورت اینترنتی خریدی داشته باشند و نه بازار تایری دارد که با قیمت دولتی در اختیار آنها قرار دهد.