قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند

پهلوگیری ۳ فروند کشتی اقیانوس‌پیمای حامل کالاهای اساسی در بندر‌ امام خمینی/ ‌روغن خام خوراکی به ایران رسید
13 شهریور 1400
گزارش کمیسیون صنایع ؛ ۷۴ درصد برنامه های فاطمی امین منطبق با احکام برنامه است
13 شهریور 1400

قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 1 شهریور 1400 : یک تولید کننده فولاد با اعلام اینکه مابه التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه های تولید را نمی دهد ، گفت: ای کاش قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهمن قاسمی در نشستی خبری اظهار داشت : در شرایطی که به دلیل کمبود نقدینگی در مضیقه هستیم و تولید ما با کمتر از 30 درصد ظرفیت انجام میشود ، قطعی های مکرر برق آسیب های جدی به روند تولید وارد آورده تا جاییکه ظرفیت ما به کمتر از 20 درصد رسیده و در این بین کارگران بزرگترین قربانی هستند که در این شرایط سخت اضافه کاری خود را هم از دست می دهند.

قاسمی تصریح کرد : ای کاش قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند ، اگر خریداران آهن اسفنجی طی دو سال اخیر  مشخص شوند ، خیلی موارد مشخص میشود .

وی تاکید کرد : ظرفیت تولید آریان فولاد در سال گذشته 370 هزار بوده در حالیکه ظرفیت واحد ما 2 میلیون تن است و امیدوارم با توافق هایی که با بانک تجارت داشتیم تولید به 50 درصد ظرفیت اسمی برسد .

قاسمی افزود : مابه التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه های تولید را نمی دهد ، چند نرخی بودن ارز در کشور آسیب های فراوانی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است .

این تولیدکننده فولاد اضافه کرد: با وجود قطعی برق و شرایط سخت تولید میزان تولید ما ده درصد کاهش داشت اما این شرکت با تولید 50 تن  اکسیژن 99/99 درصد ، توانسته گام مهمی در مبارزه با کووید 19 بردارد  به نحوی که در شرایط کنونی آمادگی خود را برای کمک و اکسیژن رسانی در راستای مبارزه با کووید 19 دارد.