فقط ۱۹۷ واحد تولید تهران تسهیلات جدید دولت را دریافت کردند

واردات روغن پالم به کشور ۲برابر شد
22 مهر 1395
محدودیت واردات ذرت برداشته شد
22 مهر 1395

فقط ۱۹۷ واحد تولید تهران تسهیلات جدید دولت را دریافت کردند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 18 مهر 95 شناسه خبر 1208451 : رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه از مجموع درخواست ها هزار و ۴۱۷ پرونده در کارگروه رفع موانع تولید استان بررسی و ۲۲۱ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، گفت: ۱۹۷ واحد تولید در استان تهران این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار و 864 واحد تولیدی استان تهران برای دریافت تسهیلات 16 هزار میلیاردی ثبت نام کرده‌اند، اظهارداشت:  از مجموع این درخواست ها هزار و 417 پرونده در کارگروه رفع موانع تولید استان بررسی و 221 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 197 واحد تولید در استان تهران این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی فقط آنها را نگه داشته و کار خاصی برای رفع مشکلات اساسی آنها نمی‌کند. امروز همچنان رکود در بازار وجود داشته و همین امر امکان فعالیت را از واحدهای تولیدی گرفته است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران اضافه کرد: راه حل امروز رفع مشکلات بخش تولید پرداخت تسهیلات نیست بلکه باید این رکود سنگین برطرف شود. امروز مناسبات بانکی کشور ضد رکود نیست و پول محور شده است همین امر باعث می‌شود تا واحدهای تولید در تأمین نقدینگی با مشکل روبه رو شوند.

مرتضوی با اشاره به اینکه بانک‌ها عادت کرده‌اند مردم را بدهکار خود کنند، تصریح کرد: بودجه های عمرانی به عنوان موتور محرک اقتصاد در چندسال اخیر با مشکل مواجهه و دولت به جای اختصاص تسهیلات بیشتر به این بخش به تکمیل پروژه های نیمه تمام می پردازد.

وی بر لزوم انضباط مالی و حمایت سیستم بانکی از واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: باید یک تحول جدی در سیستم مالی کشور اتفاق بیفتد.