فعلاً هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت کارخانه‌ جدید سرامیک صادر نخواهد شد

ورود روزانه ۲ هزار تلویزیون قاچاق به بازار مانع توسعه تولید داخل شده است
17 مرداد 1400
یادداشت| چند پیشنهاد به رئیس جمهور منتخب برای دستور کار ۱۰۰ روزه
17 مرداد 1400

فعلاً هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت کارخانه‌ جدید سرامیک صادر نخواهد شد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 مرداد 1400 : یک عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران گفت: ۷۰۰ میلیون متر مربع ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور وجود دارد که از این میزان ۴۵۰ میلیون متر مربع تولید انجام شده و حدود نیمی از آن صادر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا صفاری، عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران در نشستی خبری گفت: در دو سال گذشته با ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک از چین و سایر کشورها و ارتقای کیفی محصولات داخلی، تولیدکنندگان کاشی و سرامیک توانستند به بازارهای جهانی راه یابند.

وی با اشاره به اینکه به‌تازگی قرارداد فروش 30 هزار متر مربع کاشی در فاز نخست با یونان منعقد شده، افزود: سال گذشته 450 میلیون متر مربع کاشی در کشور تولید شد که نیمی از آنها صادر شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال نیز علاوه بر بازارهای روسیه، پاکستان و عراق، به آلمان و یک کشور آفریقایی هم صادرات انجام شد.

صفاری با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور نخست تولیدکننده کاشی و سرامیک در جهان است،‌تصریح کرد:‌ همچنین 10 کشور نخست واردکننده کاشی و سرامیک در جهان همچون عراق، امارات متحده عربی و عربستان در همسایگی ما هستند که فرصت مغتنمی برای ایران برای توسعه صادرات این محصولات است.

این تولیدکننده کاشی و سرامیک درخصوص وضعیت این صنعت در کشور گفت: تاکنون حدود 700 میلیون متر مربع پروانه بهره‌برداری صادر شده است که نزدیک به نیمی از آنها تعطیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دیگر هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت کارخانه‌جات جدید صادر نخواهد شد و هدف، احیا و به روز کردن کارخانه های موجود است، گفت:به نظر می رسد امسال با تنش های سالهای گذشته در بخش تولید روبه رو نشویم.