فروش کفش‌های بی‌کیفیت چینی با نام ایرانی/ ضربه‌ای که واردکننده‌ها به تولید ملی می‌زنند

منافع شخصی برخی افراد مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است
23 آبان 1395
کجا ۱۰۰ تحریم برداشته شده است؟
23 آبان 1395

فروش کفش‌های بی‌کیفیت چینی با نام ایرانی/ ضربه‌ای که واردکننده‌ها به تولید ملی می‌زنند

خبرگزاری تسنیم جمعه 21 آبان 95 شناسه خبر 1237598 : یک تولیدکننده کفش با بیان اینکه برخی از واردکنندگان محصولات بی‌کیفیت با سندسازی سعی در معرفی محصولات خود به نام ایرانی دارند گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی کفش تعطیل بوده و دولت نیز در این رابطه برای احیای آنها اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد.
سعید بدریکتا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه اوضاع تولیدکنندگان کفش با توجه به رکود بازار و عدم حمایت‌های دولت اصلاً مناسب نیست اظهار داشت: حدود 15 سال در حوزه تولید کفش و کیف فعالیت می‌کنم به نحوی که در روزهای فعالیت هفته‌ای 240 جفت کفش در واحد تولیدی بنده تولید می‌شد اما متأسفانه بروز مشکلات متعدد باعث شد تا از 7 سال پیش تولید کفش را متوقف کرده و فقط به فروش آن بپردازم.

وی با بیان اینکه ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی باعث شد تا نتوانیم محصولات خود را در سطح بازار به فروش برسانیم افزود: هزینه‌های جانبی تولید هر روز برای تولیدکنندگان کفش در حال افزایش است و در این رابطه دولت هیچ اقدامی را برای حمایت از این بخش انجام نمی‌دهد.

این تولیدکننده با بیان اینکه دولت طی ماه‌های اخیر اقداماتی را برای مبارزه با قاچاق انجام داده است گفت: اینگونه فعالیتها فقط تا حدودی در فروش محصولات بی‌کیفیت چینی موثر بوده است البته آنان برای ادامه فعالیت خود به صورت زیرزمینی همچنان به فروش محصولات می‌پردازند ولی در مجموع تا حدودی بازار آرام شده است.

وی اضافه کرد: برخی از واردکنندگان محصولات بی‌کیفیت با سندسازی سعی در معرفی محصولات خود به نام ایرانی هستند اظهار داشت: اکثر واحدهای تولیدی کفش تعطیل شده است و هر روز هزینه‌های اولیه در حال افزایش است. با وجود آنکه دولت در مبارزه با قاچاق اقداماتی را انجام داده اما این امر تأثیر چندانی را در بازار به وجود نیاورده است و صنعت کفش کشور امروز نیازمند یک همت جدی برای احیای خود از سوی مسئولین است.